Weekend - Reisverslag uit Quatre Bornes, Mauritius van Nick Lensink - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Quatre Bornes, Mauritius van Nick Lensink - WaarBenJij.nu

Weekend

Blijf op de hoogte en volg Nick

26 November 2012 | Mauritius, Quatre Bornes

Ten eerste bedankt voor alle leuke reacties, ik lees ze met plezier! Ik zal in mijn verslag proberen zoveel mogelijk vragen te beantwoorden.

Vrijdag op weg naar huis verheugde we ons op het weekend. Helaas deed de stroom het niet waardoor we alles moesten bijschijnen met de telefoon. De buren kwamen langs want die hadden ook geen stroom en toevallig waren dat nederlanders. De ene helft van hun huis had stroom en de andere helft niet. Bij ons deed niets het. Zij gaven die avond een feestje dus dat kwam goed uit. Na het feestje gingen we naar club Shotz, een discotheek in de buurt. Met 20 nederlanders in de buurt die elke vrijdag en zaterdag uitgaan of een feestje geven komt dat dus wel goed met het uitgaansleven.

Zoals jullie hebben kunnen zien bij mijn foto's van mijn vorige verslag zat er een grote spin bij ons in de keuken. Dit was zaterdag ochtend. Toevallig was de elektricien net aangekomen om de stroom te maken, dus die kon hem mooi weghalen. Door eerst een verdelging spray op de spin te spuiten en hem daarna dood van de grond te vegen was het probleem al snel verholpen.

De reis van ons huis in Flic en Flac naar Quatre-Bornes duurt ongeveer 50 minuten met de taxi en bus. Fietsen in de hitte lijkt mij dus geen optie. Het weer is hier verschillend. De lucht kan in de ochtend helemaal blauw zijn en in de middag helemaal grijs van de wolken. Dat verschilt. Maar koud zal je het hier nooit hebben. Regen hebben we bijna niet gehad, alleen hier en daar een drup maar dat was maar 1 dag.

Zaterdag en zondag hebben we gesnorkeld. Dicht bij de kust was er bijna niets. Hier en daar wat koraal maar daar bleef het dan ook bij. Toen we een stukje verder gingen werd het mooier. Ineens begaven we ons tussen de vissen in allerlei vershillende kleuren. Ook waren er veel zeeegels die zich in het koraal gesetteld hadden. Dat ga ik dus zeker nog vaker doen!

Vandaag weer aan het werk, is ook leuk!

  • 26 November 2012 - 08:34

    Mar:

    Fijn dat je je werk ook leuk vindt. Werk ze dan maar weer. Voor je het weet is het weer weekend.
    Ga maar lekker je duikcursus regelen!
    Succes vandaag. Dikke kus Mar

  • 26 November 2012 - 20:06

    Tineke Verbaan:

    Gaaf Nick dat snorkelen. Echt een belevenis he dat onderwatergebeuren. Helemaal te gek als je gaat duiken natuurlijk. Ben zelf nooit verder gekomen dan snorkelen, helaas. Toppie ook dat er behoorlijk wat Nederlanders wonen. Zijn die allemaal (tijdelijk) uitgezonden of hebben zij zich daar permanent gevestigd. In ieder geval voor jullie wel gezellig al die feestjes!

  • 26 November 2012 - 20:06

    Tineke Verbaan:

    Gaaf Nick dat snorkelen. Echt een belevenis he dat onderwatergebeuren. Helemaal te gek als je gaat duiken natuurlijk. Ben zelf nooit verder gekomen dan snorkelen, helaas. Toppie ook dat er behoorlijk wat Nederlanders wonen. Zijn die allemaal (tijdelijk) uitgezonden of hebben zij zich daar permanent gevestigd. In ieder geval voor jullie wel gezellig al die feestjes!

  • 26 November 2012 - 20:06

    Tineke Verbaan:

    Gaaf Nick dat snorkelen. Echt een belevenis he dat onderwatergebeuren. Helemaal te gek als je gaat duiken natuurlijk. Ben zelf nooit verder gekomen dan snorkelen, helaas. Toppie ook dat er behoorlijk wat Nederlanders wonen. Zijn die allemaal (tijdelijk) uitgezonden of hebben zij zich daar permanent gevestigd. In ieder geval voor jullie wel gezellig al die feestjes!

  • 26 November 2012 - 23:17

    Benny Van Lier:

    Klinkt vet! Vanaf nu elk weekend feesten dus! Zo wil ik ook wel stage lopen ;)

  • 27 November 2012 - 09:19

    Ineke Mahieu:

    En ondertussen is het hier koud, grauw en nat. 's Morgens moeten de autoruiten weer worden gekrabd in iedereen is verkouden. Hadden jullie daar nou nog een kamer over?

  • 27 November 2012 - 10:43

    Nick Lensink:

    Duiken ga ik zeker doen, dat kan in het dorpje waar ik woon dus dat komt goed.

    Die Nederlanders zijn net als ik voor stage naar Mauritius gegaan. Zij vertrekken in Februari

    Die kamer zit helaas op slot. Ik weet niet eens wat er in die kamer is.. misschien wel allemaal beesten..

  • 28 November 2012 - 11:22

    Oma:

    Hoi Nick,wat ben je toch een kakkebroek hè wat enge beestjes betreft.Ik zie je gezicht al voor me als je weer eens een spin ontdekt.Toch een beetje primitief hè om zo ineens zonder stroom te zitten,nou als het dan mar niet te lang duurtwant dan is het toch vervelend.In het weekend heb je wel lekker een vakantie,heerlijkop het strand en dan snorkelen,zo zie je nog eens prachtige dingen en ik begrijp dat je ook eencursus duiken wil gaan doen.Wees a.u.b voorzichtig daarmee.denk aan ons.Het is welfijn hè dat er nog wat meer Nederlanders zijn
    heb je toch wat meer aanspraak en zo kom je nog wat meer te weten over wat het eiland te bieden heeft.
    Red je je in je eigen huishoudentje,het eten en de was.Valt vast niet mee, tegen dat je alles onder de knie hebt kom je al weer naar huis ha,ha,ha.Dag lieverd we denken aan jou en geniet van wat het leven biedt.
    Lieve groetjes van Opa en Oma.

  • 28 November 2012 - 14:57

    Kapteijn:

    Hoi Nick,
    Zo te lezen heb ben je al aardig gewend en met het besteden van je vrije tijd zit het wel goed. Hoe is het verder op het stagebedrijf. Ik ben nieuwsgierig naar de werkzaamheden die je verricht en ook met wie je samenwerkt en of het goed lukt met de communicatie in het Engels. Dat zal wel even wennen zijn.
    Ik ben bezig om de link op BB te zetten met collega Akyurek en van Beek.
    Veel succes en plezier nog.
    E.F.Kapteijn

  • 29 November 2012 - 12:15

    Michel Lensink:

    Hey Nick,

    Ik ben heel blij om te horen dat het allemaal goed gaat met het huishouden, zoals koken en wassen. Ik hoor alleen niks over schoonmaken, behalve de ongediertebestrijding dan, hahaha.

    Ik wilde je ook nog even laten weten dat ik super trots op je ben vanwege het cijfer dat je hebt gehaald voor je Excel tentamen. Echt top!

    Succes gozer met je werk en alles eromheen en ik spreek je gauw weer via Skype.

    XXX Pap

    Ps groeten aan Ryan


  • 17 December 2012 - 19:31

    Hilly:

    Hoi Nick,
    wat leuk dat je een duikcursus gaat doen,lijkt mij spannender dan snorkelen,niet dat ik dat durf!
    Heb de indruk dat je daar een leuke tijd hebt en verder krijgt met de rest van de Nederlanders!
    Dat je je stage ook goed gaat,wat doe je een hoop ervaringen op zo! Bewonder je hoor!
    Nou, tot je volgende verslag. Wat ga je met de komende feestdagen doen en natuurlijk ook oudjaar vieren daar!!!??
    Groetjes van ons uit Scheveningen

  • 21 December 2012 - 21:25

    Opa Cees:

    Oma en ik merken wel dat je er veel preizier hebt Nou geniet er maar van ik wou met de kerst nog even langs
    komen maar ik heb enn lekke band met mijn fiets dus de volgende keer maar
    nou lieve jongen heel veel lieve groetjes van oma en opa riet en cees

  • 21 December 2012 - 21:25

    Opa Cees:

    Oma en ik merken wel dat je er veel preizier hebt Nou geniet er maar van ik wou met de kerst nog even langs
    komen maar ik heb enn lekke band met mijn fiets dus de volgende keer maar
    nou lieve jongen heel veel lieve groetjes van oma en opa riet en cees

  • 21 December 2012 - 21:25

    Opa Cees:

    Oma en ik merken wel dat je er veel preizier hebt Nou geniet er maar van ik wou met de kerst nog even langs
    komen maar ik heb enn lekke band met mijn fiets dus de volgende keer maar
    nou lieve jongen heel veel lieve groetjes van oma en opa riet en cees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 15 Nov. 2012
Verslag gelezen: 607
Totaal aantal bezoekers 21580

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2022 - 01 Maart 2024

Noorwegen

16 Mei 2015 - 24 Augustus 2015

Werken bij de ANWB in Frankrijk

17 November 2012 - 17 Maart 2013

Stage Mauritius

Landen bezocht: