Werk - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Nick Lensink - WaarBenJij.nu Werk - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Nick Lensink - WaarBenJij.nu

Werk

Door: Nick Lensink

Blijf op de hoogte en volg Nick

30 November 2012 | Mauritius, Flic en Flac

Mijn tweede week zit er al weer bijna op. Gisteren zijn we gaan lunchen in Rose-Hill, een dorpje op vijf minuten rijden van mijn werk. Daar kebap gehaald en op kantoor opgegeten. Was erg lekker en leuk om weer een nieuw dorpje te zien!

Het communiceren in het engels gaat heel gemakkelijk. Het enige is dat de mensen hier nogal zacht praten waardoor je het soms niet kan verstaan, maar dat gaat over het algemeen wel goed. Ik werk hier op de accounting afdeling. Ik werk veel met het boekhoudprogramma Quickbooks waarin ik afschrijvingen, bankafschriften en dergelijke moet verwerken. Ook moet ik zogenaamde wires klaar zetten. Dat zijn een aantal bestanden die ik voor de desbetreffende factuur moet aanpassen. Wanneer ik dat heb gedaan moet het worden getekend door de directeuren en de managers zodat het daarna opgestuurd kan worden naar de bank. Verder ben ik ook bezig met de formatering van Word bestanden. Dit zijn documenten van 2011 die dan overgezet moeten worden naar 2012.

Het is wel voornamelijk zelf initiatief tonen en eventueel vragen of er iets is wat ik zou kunnen doen of gewoon soms simpelweg met iemand meekijken. Mij werd vertelt dat het in december en de maanden erna wel drukker gaat worden.

Vandaag komt er een nieuwe huisgenoot voor twee weken. Hij komt uit Duitsland en komt hier een vriend opzoeken die twee huizen verderop woont. We zullen hem dus waarschijnlijk bijna niet zien. Zaterdag gaan we misschien naar de vulkaan zodat we weer wat van het eiland hebben gezien.

Ik had er over gelezen, ik had er over gehoord maar nu heb ik het ervaren. Een tropische regenbui. Ryan en ik liepen de dagelijks 250 meter naar de bushalte toen het losbarstte. We waren gelukkig redelijk snel bij de bushalte maar de bushalte is niet overdekt. Dus daar stonden we, in de regen, te wachten voor de bus. We waren helemaal doorweekt. Eenmaal in de bus hield het op met regenen, lekker getimed dus. Volgende dag gelijk geïnformeerd over waar ik een paraplu kan kopen ;)

Vrijdag naar een club hier in de buurt en zaterdag naar een strand feest in La Morne. Komt goed deze stage ;)

Schoonmaken hoort er natuurlijk ook nog bij.. moet nog even kijken wanneer dat gaat gebeuren.. ;)

Verder komen/zijn er ook foto's en filmpjes bij dit reisverslag!



  • 30 November 2012 - 16:58

    Michel Lensink:


    Hey Nick,

    Die tropische regenbui scheelt in ieder geval weer een wasje doen. Hahaha!

    XXX Pap

  • 30 November 2012 - 17:05

    Ineke Mahieu:


    Goed bezig, Nick! Zo'n stage is toch weer heel wat anders dan de bank verzorgen bij roulette.
    Ik hoop dat je foto's maakt van die vulkaan! Ben benieuwd.
    groetjes
    Ineke

  • 30 November 2012 - 17:05

    Ineke Mahieu:


    Goed bezig, Nick! Zo'n stage is toch weer heel wat anders dan de bank verzorgen bij roulette.
    Ik hoop dat je foto's maakt van die vulkaan! Ben benieuwd.
    groetjes
    Ineke

  • 30 November 2012 - 17:05

    Ineke Mahieu:


    Goed bezig, Nick! Zo'n stage is toch weer heel wat anders dan de bank verzorgen bij roulette.
    Ik hoop dat je foto's maakt van die vulkaan! Ben benieuwd.
    groetjes
    Ineke

  • 30 November 2012 - 17:05

    Ineke Mahieu:


    Goed bezig, Nick! Zo'n stage is toch weer heel wat anders dan de bank verzorgen bij roulette.
    Ik hoop dat je foto's maakt van die vulkaan! Ben benieuwd.
    groetjes
    Ineke

  • 30 November 2012 - 17:05

    Ineke Mahieu:


    Goed bezig, Nick! Zo'n stage is toch weer heel wat anders dan de bank verzorgen bij roulette.
    Ik hoop dat je foto's maakt van die vulkaan! Ben benieuwd.
    groetjes
    Ineke

  • 30 November 2012 - 17:05

    Ineke Mahieu:


    Goed bezig, Nick! Zo'n stage is toch weer heel wat anders dan de bank verzorgen bij roulette.
    Ik hoop dat je foto's maakt van die vulkaan! Ben benieuwd.
    groetjes
    Ineke

  • 30 November 2012 - 17:06

    Ineke Mahieu:

    Sorrie, éen keer was genoeg geweest, ik deed weer iets verkeerd.

  • 30 November 2012 - 17:26

    Chiel:

    Als je weer terug bent kan je mooi even de computer van Ineke opschonen!
    Want die heeft de boekhouding niet zo op orde zo te zien


  • 30 November 2012 - 17:28

    Tineke Verbaan:

    Hi Nick,
    Leuk te lezen dat je het aardig kunt wennen. Ik begrijp dat het daar toch ook wel een beetje Nederlands is. Een bui(tje) af en toe. Voordeel bij jou is alleen dat het na de bui weer lekker weer is. Kunnen we hier niet zeggen. Het wordt knap fris zo langzamerhand. Boeiend dat je naar de vulkaan gaat. Ben zelf eens op de Etna geweest. Echt bizar om te zien dat daar helemaal niks groeit en de hele berg zwart is. We lezen wel hoe jouw vulkaan er uitziet. Fijn weekend!
    Dirk en Tineke

  • 30 November 2012 - 18:21

    Cindy & Manouk:

    hee nick ♥!
    fijn dat je het naar je zin hebt
    wij missen je heeeeeel erg !
    wij zijn jaloers dat jij in de zon zit en wij in de regen hahaha :(

    kusjes cin en man

  • 30 November 2012 - 19:09

    Jolanda:

    Hoi Nick,leuk verslag weer.
    We wensen je een fijn weekend toe.
    Liefs Hans en Jolanda

  • 30 November 2012 - 19:20

    Lotte:

    Jaaaaaa foto's! Ik krijg er zin in vakantie van! behalve van die kakkerlak. Gaaf huis ook!

  • 01 December 2012 - 12:56

    Oma :

    Leuk verslag Nick, we blijven zo wel gezellig op de hoogte van jouw leventje daar.
    Kijken weer uit naar nieuwe foto,s.Succes met de was en de schoonmaak hahaha!
    Liefs van oma en opa.

  • 02 December 2012 - 13:41

    Ome Ton:

    Ik lees het al Nick, jij komt terug als een man!
    Mooi hoor. Ik ben heel benieuwd naar je foto's! X

  • 02 December 2012 - 13:55

    Nick Lensink:

    De foto's staan er al bij! al een tijdje, onder het verslag!

  • 02 December 2012 - 13:55

    Nick Lensink:

    De foto's staan er al bij! al een tijdje, onder het verslag!

  • 03 December 2012 - 16:55

    HILLY:

    Hoi Nick,
    Leuk om te lezen hoe je het daar hebt!
    Ziet er inderdaad tropisch uit( zo ook de regenbui begrijp ik).
    Ga je volgen op deze site wat je al zo beleeft.
    Volg er momenteel nog een van een meisje die 1 jaar aan het backpacken is in Australie.
    Succes verder daar!
    Groetjes uit Scheveningen

  • 05 December 2012 - 12:47

    Sinterklaas:

    Lieve Nick,

    Even een paar woordjes van de Sint,
    Want jij hebt het Sinterklaasfeest in Nederland moeten missen m’n lieve kind.

    Wel slim, want het kost je nu geen cent,
    Maar Sint hoopt dat jij er volgend jaar wel weer bij bent.

    Jij bent nu met hele andere dingen bezig daar,
    Werken, zonnen, snorkelen, uitgaan, ja jij hebt het goed voor elkaar.

    Geniet van de zon, hier is het koud,
    En vergeet niet dat Sint heel veel van jou houdt.

    Lieve groeten van de Sint
    xxx

  • 06 December 2012 - 16:19

    Cees Verbaan:

    Hallo Nick gaat het nog steeds goed met jouw we missen je wel maar kop op het is zoo weer voorbij dan gaan we weer een haringkje eten nou nick de hartelijke groeten ook voor je vriend van opa cees en oma riet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 15 Nov. 2012
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 21576

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2022 - 01 Maart 2024

Noorwegen

16 Mei 2015 - 24 Augustus 2015

Werken bij de ANWB in Frankrijk

17 November 2012 - 17 Maart 2013

Stage Mauritius

Landen bezocht: