Dit weekend naar Casela? - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Nick Lensink - WaarBenJij.nu Dit weekend naar Casela? - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Nick Lensink - WaarBenJij.nu

Dit weekend naar Casela?

Door: Nick Lensink

Blijf op de hoogte en volg Nick

10 December 2012 | Mauritius, Flic en Flac

Heerlijk weekendje gehad.

Vrijdag lekker noodles gegeten buiten de deur. Was heerlijk met stukjes kip erin voor maar 100 rs. (ongeveer 2.50). Daarna nog even op balkon gezeten bij Halima, een meisje die ook op de Haagse Hogeschool studeert en dezelfde opleiding doet. Zij loopt stage bij een ander bedrijf. Daarna zijn we naar club Shotz gegaan maar die was leeg.. dus toen zijn we maar naar bed gegaan.

Zaterdag gingen we naar Casela. Een park waar allerlei activiteiten zijn. Het lijkt een beetje op een soort dierentuin. Er zijn een aantal dieren en je kan er quad rijden, op een zipline, leeuwen aaien en ermee op de foto en een soort safaritocht doen door het landschap van Mauritius. Onderweg zie je dan allerlei dieren zoals zebra's en dergelijke. Dus wij met de bus erheen, we waren er ongeveer om een uurtje of 12. Wij kwamen bij de kassa en zagen de prijzenlijst. Ik kon mijn ogen niet geloven. De prijzen verschilde. Diegene die in Mauritius woonde hoefde een lagere prijs te betalen dan de toeristen. Er werd niet eens moeite gedaan om het te verbergen, het stond gewoon op de prijzenlijst. Ik zie al dat ze dat in Nederland gaan doen. Maar goed, wij wonen hier dus wij hoefden niet de toeristenprijs te betalen maar de activiteiten die wij wilde gaan doen waren al bijna volgeboekt. Dus we konden de activiteiten niet samen doen. Volgende week wagen we nog een kans...

Twee weken geleden hadden we gehoord dat er ergens off the road een waterval is. Wij wilde die sowieso al eens gaan bekijken dus wij gingen in plaats van Casela maar naar de waterval. Het was een verlaten weggetje en na een tijdje kwamen we bij een hek. Daar moesten we overheen klimmen. Samen met Halima en Ryan gingen we dus dat hek over. Ons was verteld dat het na een tijdje ergens links van de weg was. Dus wij zoeken en inderdaad na een tijdje kwamen we een soort van doorgang tegen. Het was aardig stel dus je moest je overal aan vasthouden maar het was wel superleuk. Wij liepen daar door de "jungle" van Mauritius een beetje te klauteren. Eenmaal beneden waren er allemaal beekjes en het was echt supermooi. Er waren twee watervallen dus we besloten om eerst naar de waterval te gaan die op ons niveau was. Na een lange tijd door dat ruige terrein te hebben geklautert waren we aangekomen. Heel mooi, maar er was er nog een. Toen gingen we naar die andere waterval die viel dan van ons niveau naar beneden. Wij zijn een paar meter naar beneden geklommen en waren helemaal uitgeput en heet en nat.. dus zijn we gaan douche onder de waterval. Een waterval waar bijna nooit iemand komt, staan wij gewoon te douche. Wanneer maak je dat nog eens mee? Supermooi en heerlijk koud water. Ryan heeft zelfs nog een duik genomen in het vieze water waar de waterval in viel. Eenmaal erin bedacht hij zich dat het heel erg vies was, dus je zag hem er snel weer uitzwemmen. Eenmaal eruit bedacht hij zich dat hij vanuit daar niet naar boven kon klimmen. Dus hij moest er weer in. Hilarisch! Toen zijn we weer naar huis gegaan en hebben lekker uitgerust. Het was inmiddels rond 5 uur.

s avonds lekker wat afgehaald en gegeten bij Halima thuis. Daarna vroeg naar bed gegaan om zondag lekker te kunnen uitslapen. Eenmaal uitgeslapen ben ik naar het strand gegaan. De hele dag op het strand gelegen en uitgerust. Heerlijk! Ik lig gewoon in December op een superheet strand en zwem in de zee terwijl het in Nederland gewoon aan het sneeuwen is. Nouja, nu weer genoeg jaloers gemaakt. Vandaag zit ik gewoon weer op kantoor en is het over met de pret ;).

De foto's en filmpjes van de trip naar de vulkaan ( vorige verslag ) en de foto's van de waterval zullen zo spoedig mogelijk bij dit verslag bijgevoegd worden!

• 10 December 2012 - 07:44

Cees Verbaan:

Goedenmorgen Nick

Nou als ik dat zo leest is het daar wel erg mooi
    Dus Nick geniet er maar van het is zo weer voorbij
    en ben je weer thuis we missen je wel hoor
    maar de tijd gaat vlug ik wens je een prettige werk week
    en tot horens
    hartelijke groeten voor jou en je vrind

van oma Riet en opa Cees Verbaanxxxx

• 10 December 2012 - 09:37

Mar:

Hoi Nick,

Nou het is je gelukt hoor met dit verslag om ons jaloers te maken.
    Lijkt me echt vervelend om uit te rusten op het strand. :)

Kan me voorstellen dat het een bijzondere ervaring was bij die waterval.
    Ben ook benieuwd hoe dat park Casela zal zijn. Hopelijk is er volgend weekend wel plek.
    Ben blij dat je zo geniet. Blijf dat vooral doen.

Liefs en dikke kus, Mams xxx

• 10 December 2012 - 12:40

Marianne Vingerling:

Hoi Nick,

Wat heb jij het toch "zwaar" op je stageplek!!!! (grapje) ik ben gewoon jaloers hoor.
    hartstikke leuk verslag, ik kijk alweer uit naar de volgende!!!!

xxxxx marianne

• 10 December 2012 - 14:28

Ton En Edith:

Hi Nick,

Edith en ik zijn gisteren ook lekker naar het strand geweest.
    Heerlijk he, zo in december.....

(ik heb het er nog koud van.....)

• 10 December 2012 - 16:46

Chantal:

Hoi Nick,

Wat rot voor je.....!en dat je ook gewoon nog moet werken,maarja anders begint het wel heel erg op een pret vakantie te lijken.
    Jaloers??nee hoor ,love the snow(grrr)
    Veel plezier!

• 10 December 2012 - 17:12

Ineke Mahieu:

Tjonge, nu heb ik dus al de hele dag die Jungle Book songs in mijn hoofd.
    Ik ben benieuwd naar de foto's, Mowgli.

Veel plezier,
    Ineke

• 10 December 2012 - 22:46

OMA RIET EN OPA BEN:

hOI nICK
    Bedankt voor je leuke verslag. Ik zie het gewoon voor me dat gesjouw en dat gedouche onder de
    waterval.Ryan in dat vieze water, ik hoor je lachen als ik dat allemaal lees. We missen je wel hoor,maar vinden het fijn dat je dat allemaal meemaakt. Genieter maar van en we wachten op je nieuwe verslag.
    Dikke knuffel van oma en opa Ben.

• 11 December 2012 - 18:10

Tineke Verbaan:

Hi Nick,
    Je hebt het ook helemaal niet leuk he daar. Balen ook dat het lekker strandweertje is. Gelukkig nu een weekje werken. Gaat alles weer gewoon zijn gangetje. Haha.
    Leuk dat je komend weekend weer een poging gaat wagen. We lezen et wel weer.
    Voor nu, werk ze!

• 14 December 2012 - 12:06

Hans & Jolanda:

Hallo Nick ,

Fijn dat alles zo goed gaat , en dat je zo geniet !
    Allemaal mooie ervaringen die je nooit meer zult vergeten.
    Hier is het vies en guur weer, Bah ! Maar met de feestdagen voor de deur
    toch wel gezellig.
    Maak er ook een paar fijne feestdagen van en neem een wijntje op ons allemaal.
    Zeg dan : Oooooooh

Xxxxx