Kerstweek - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Nick Lensink - WaarBenJij.nu Kerstweek - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Nick Lensink - WaarBenJij.nu

Kerstweek

Door: Nick Lensink

Blijf op de hoogte en volg Nick

27 December 2012 | Mauritius, Flic en Flac

Vorige week een hele week gewerkt. Ik begin het werk steeds beter onder de knie te krijgen. Ik krijg ook steeds meer werk dus dat gaat gelijk op. Vorige week maandag hebben we lootjes getrokken. Het lootjes trekken heette 'Secret Santa'. Uiteindelijk weet niemand wie wie getrokken had. Ik had Ashely getrokken. Een man wel te verstaan. Iedereen in kantoor moest een lootje pakken en een cadeau kopen voor diegene ter waarde van 100 tot 200 rupees. 2.50 tot 5.00 euro. Ik had een doosje Ferero Rocher voor Ashely gekocht. We moesten onze cadeau's onder de boom leggen en afgelopen maandag zouden die cadeau's dan worden uitgedeeld.

Vrijdag een afscheidsfeestje gehad op het strand. Weer gaan een paar Nederlanders weg. Jammer maar helaas. Het feestje eindigde uiteindelijk in een club op een stukje rijden van Flic en Flac. Om half 4 weer naar huis want de volgende dag hadden we een bedrijfsfeestje.

Dat was afgelopen zaterdag in een hotel in Palmar. In Ebene bij ons werk werden we zaterdag ochtend om half 11 opgehaald. Na een vertraging van een half uur gingen we dan uiteindelijk vertrekken. Het was een lange rit maar we zagen tenminste weer eens wat van het eiland. Het hotel was supermooi. Mooie stranden en het eten was heel lekker. Toen we daar aankwamen moesten we allemaal naar de conference room. Daar kregen we een welkomstdrankje. Een annanas cocktail, heel lekker. De conference room was heel leeg en heel saai. Er was niets te doen en we stonden daar maar met ze allen. De vrouwen aan de ene kant en de mannen aan de andere kant. Het leek wel een moslim bruiloft. Uiteindelijk kwam er een eind aan het saaie gedeelte en toen werd er gespeecht. Door de hoogste baas en degene daaronder. Het was een hele humoristische speech en niks kon niet gezegd worden. Hierna werden er wat hapjes geserveerd zoals Samousa. Na de hapjes gingen we lunchen. Het eten was heel lekker en het was heel erg gezellig. Lekkere sushi en een lekker wijntje erbij dus ik was allang blij. Na de lunch gingen we naar de bar. Daar met ze allen aan de Red Label. Nog even een kijkje nemen in de disco ( 4 uur smiddags..) en weer naar huis. Al met al was het heel gezellig en leuk.

Zondag ging Ryan skydiven en ik naar het strand. Ik heb lekker van half 10 sochtends tot half 6 savonds op het strand gelegen. Heerlijk.

Maandag was de dresscode rood en zwart. Omdat het bijna kerst was. Ik heb een aantal foto's gemaakt omdat het er zo leuk uitzag. Op die foto's krijgen jullie ook gelijk een beeld hoe het kantoor eruit ziet. Ik zal ze er zo snel mogelijk op zetten. Tijdens de lunch kregen we allemaal Byrjani. Rijst met kruiden en kip. Typisch Mauritiaans. Na de lunch was het dan eindelijk tijd voor de lootjes. Alles werd achter elkaar uit gedeeld en bijna niemand wist wie hem of haar had getrokken. Nu nog steeds niet en daar komen ze waarschijnlijk ook nooit achter. Voordat wij naar huis gingen kwam er een manager naar ons toe die zei: waarom nemen jullie woensdag niet vrij? Vrij? uhh.. vraag het gewoon zei hij. Ok, wij vragen en ja hoor het mocht. Hadden we toch nog een beetje tweede kerstdag. Maandag avond hadden we een feestje bij de buren. Tegen betaling van 700 rupees gingen we BBQen en kregen we er drinken bij. Het was heel gezellig en uiteindelijk ben ik ook nog even naar een strandfeestje geweest. Er hing daar een hele gezellige sfeer.

Eerste kerstdag gingen we onze kerstbrunch maken, om half 1 waren we wakker dus om 3 uur zaten we pas te brunchen. We hadden ook nog een heel groot diner in gedachten maar dat hebben we toen maar opgeschoven naar tweede kerstdag omdat we al zo veel gegeten hadden. Eerste kerstdag hebben we daarom nog maar een keer geBBQ'ed bij de buren met het vlees wat nog over was. Tweede kerstdag op onze vrije dag heb ik sochtends op het strand gelegen en hebben we smiddags Flic en Flac een beetje verkend en uitgekeken naar divecentres. Ik wil hier namelijk mijn certificaat halen. Ik kan kiezen tussen mijn Padi of Cmas, mijn voorkeur gaat nu nog uit naar Cmas omdat je dan veel dieper kan en het veel meer om de techniek en het oefenen gaat dan de theorie.

Nu om half 10 sochtens (half 7 in Nederland) zit ik hier dit bericht te typen. Nu weer hard aan het werk, ik heb al weer een Wire gedaan dus ik ben al moe.. ;) Voor degene die ik dat nog niet gewenst heb, Merry Christmas!

  • 27 December 2012 - 09:44

    Opa Cees:

    Hallo Nick als ik dat lees heb jij aldoor feestjes wij zijn gisteren naar Marian en Michel geweest het was
    erg gezellig opa ben en oma riet waren er ook we hebben roulette gedaan verder gaat hier hier prima
    we waren 24,30 thuis nou nick we gaan weer sluiten nog 20 dagen dan zuitten er 2 maanden voor je
    op nick de hartelijke groeten van ons hier uuit nederland

    jij en je vrind opa cees en oma riet

  • 27 December 2012 - 10:11

    Tineke Verbaan:

    Hey Nick,
    Je hebt daar gelukkig nooit een feestje! Man, dat je nog aan werken toe komt. Gaaf hoor en dan zo af en toe heerlijk op het strand uitrusten. Ben nog steeds jaloers maar gun het je van harte. Leuk ook dat je duikles gaat nemen. Alvast een hele gezellige oudjaarsavond gewenst en een gezond en onwijs positief en sportief 2013!

  • 27 December 2012 - 12:07

    Opa En Oma Ben:

    Lieve Nick, wat fijn dat we jou weer eens even gezien hebben op tweede Kerstdag bij Mama en Papa. We hebben een heerlijke dag gehad met heel veel zalige hapjes. Je Mam is one off a million, maar dat wist je al.
    We hebben weer genoten van je verslag,en we lezen wel dat het leven 1 feest is.Maar er wordt toch ook nog gewrkt en daar ben je er tenslotte ook voor om er veel van op te steken wat je ook weer mee neemt voor de rest van je leven.Nou lieverd geniet maar fijn en we wensen je een gezellig oud en nieuw en onze allerbeste wensen voor 2013 met een dikke knuffel van je Oma en Opa.

  • 27 December 2012 - 13:28

    Benny:

    Ey Nick, als ik zo als je verhalen lees ga je nog vaker uit dan ik ;). Binnenkort zal ik ook weer eens skype verkennen hoe dat weer werkt en wat me account is en zal ik je even toe voegen. Veel plezier met je duikcursus. Morgen komt luus hierheen en gaan wij ook maar eens feesten ;) x benny

  • 27 December 2012 - 17:00

    Ton En Edith:

    Hi Nick,

    Je hebt het wel zwaar he? GENIETEN DUS!!!
    Voor je het weet gaat hier je wekkertje af en kan je in de rij gaan staan voor het OV, naar een baas, waar men nooit tevreden is en altijd hard voor weinig en nooit chagrijnig....
    Fijn te lezen dat het je goed gaat. Moet een heerlijke ervaring zijn.
    Leuke jaarwisseling daar!

    gr Ton & Edith

  • 27 December 2012 - 18:19

    Hilly:

    Hoi Nick,
    Zoals ik lees hebben jullie toch zeer gezellige Kerstdagen gehad! ben benieuw naar de Oudjaar daar!
    Je bent al aardig gewend daar, aande zon,strand en leuke mensen om je heen. Nou,dat kerstgebeuren van je werk was apart met die cadeautjes uitdelen!
    Ik denk dat ze dik tevreden met je zijn daar en dat je je werk zo goed doet,je bent echt een kanjer!
    Heb je je pakketje van thuis ontvangen en de dvd gezien? leuk he!!

    Succes met het halen van je duikbrevet!
    Wens je een geweldig Oud en Nieuw!!!!
    Liefs Hilly

  • 27 December 2012 - 18:51

    Nick Lensink:

    nee niet ontvangen maar leuk dat ik de verrassing nu al weet...

  • 27 December 2012 - 18:54

    Lucy:

    Nick had het pakketje nog niet ontvangen en wist nog van niks, Hilly.
    Jammer dat het door deze reactie nu geen verassing meer is, aangezien iedereen zijn best heeft gedaan om het geheim te houden.

  • 31 December 2012 - 12:06

    Jack Parrow:

    Of was het een grap van Hilly, en krijgt Nick helemaal niks?!
    Dat kan natuurlijk ook

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 15 Nov. 2012
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 21645

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2022 - 01 Maart 2024

Noorwegen

16 Mei 2015 - 24 Augustus 2015

Werken bij de ANWB in Frankrijk

17 November 2012 - 17 Maart 2013

Stage Mauritius

Landen bezocht: