It - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Nick Lensink - WaarBenJij.nu It - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Nick Lensink - WaarBenJij.nu

It

Door: Nick Lensink

Blijf op de hoogte en volg Nick

31 December 2012 | Mauritius, Flic en Flac

Zaterdag ochtend kwart voor 8. De wekker ging, de jongen in de iets wat te hete kamer werd wakker. Hij keek naar de klok en stond op. Hetzelfde ritueel als elke ochtend. Eerst douche dus. Heb ik alles dacht de jongen. Onderbroek, handdoek, Check. De kamerdeur open, douchedeur open, en de douche in. Zachtjes deed de jongen de deur dicht. In zijn ooghoek zag hij een schaduw achter de douchedeur verschijnen. De jongen verstijfde en probeerde te ontdekken wat het was. De schaduw kwam dichterbij en kwam bijna achter het glas vandaan. Waar moest de jongen heen, hij was ingesloten en straks zou het tevoorschijn komen. Daar was het. De jongen stond oog in oog met het monster. Het lange dikke lijf bleef bewegen en rende op de jongen af. Met grote stappen stapte de jongen over het monster en rende de douche uit. De deur uit en pakte de verdelgingspray. De douchedeur was dicht maar de jongen zag de schaduw alweer verschijnen. Aan de bovenkant van de douchedeur was een kleine opening waar het monster doorheen kwam. De jongen dacht niet na en sprayde op het monster. Het had geen effect. Het monster ging harder rennen, op de grond richting de jongen zijn kamer. Met de spray probeerde de jongen het monster weg te houden. Het monster ging de andere kant op in de kamer van de andere jongen. pff, onder het bed van de andere jongen vloog het monster op zijn rug. Met een bezem is het monster uiteindelijk op het balkon terechtgekomen waar het een langzame dood stierf.

Dit was een stukje uit het boek: T.I.M.

We hebben weer een lekkere week achter de rug met niet al te veel werk. Aan onze kamer hebben we een lekker balkon dat met elkaar verbonden is. Dus voortaan zijn wij op het balkon aan het chillen met muziek en een lekker drankje erbij. Vrijdag hebben wij noodles gemaakt met kip , sla en komkomer, best lekker.

Zaterdag was het eindelijk tijd om naar Casela te gaan (het dierenpark met allerlei activiteiten). Wij hadden van te voren gereserveerd om een aantal activiteiten te gaan doen. Wij erheen met de bus en iets voor half 10 kwamen wij daar aan. We hadden er superveel zin in maar moesten nog wel even wachten in een best wel lange rij. Er was maar 1 kassa dus wij gingen maar langzaam naar voren. Tot onze verbazing kwamen er telkens mensen langs ons om helemaal vooraan te staan dus wij dachten dat die al iets speciaals hadden gekocht waardoor zij meteen naar binnen konden. Na een tijdje kwamen we erachter dat ze gewoon aan het voordringen waren. Mauritianen worden als heel erg aardig beschouwd maar tot dus ver de socialiteit. Ik als Nederlander zeg daar natuurlijk weer wat van en zorgde ervoor dat ik weer voor de voordringers terrecht kwam en ze wisten wat ik ervan dacht.. pff.. Onze superveel zin gedachten was op dat moment ook ver te zoeken.

Doordat we een tijdje in de rij hebben staan wachten ( inmiddels 5 voor half 11) moesten wij erg opschieten om onze eerste activiteit te redden, de interactie met de leeuw. Met de bus 2 minuten rijden en we waren in het gebied waar de interactie plaatsvond. Wij als eerste de bus uit zodat we als eerste aan de beurt waren. We kregen een stok in onze hand ter bescherming dus ik dacht gelijk: is het zo gevaarlijk? Maargoed, wij naar binnen en daar kwamen we de ietswat magere leeuw tegen die op een steen zat en tam gehouden werd met een stukje vlees in de hand van een verzorger. 1 voor 1 gingen we naar voren en mochten we een paar foto's nemen met de leeuw. Het was een witte leeuw zonder manen. We mochten hem op zijn rug aaien en heel erg dichtbij komen, een hele leuke ervaring om nooit te vergeten.

Na de interactie met de leeuwen gingen we de safaritocht doen. In een busje ging je dan een uur door een gebied rijden waar dieren waren. Het was eigenlijk niet echt een safari omdat de dieren niet in het wild leefde en al uit zichzelf naar je toe kwamen omdat ze op die plek altijd gevoerd werden. Het was wel heel leuk want zebra's en struisvogels kwamen gewoon naar je toe en je kon ze heel makkelijk aaien. Heb ik dat ook weer gedaan! Met de bus gingen we de bergen in en hadden we een schitterend uitzicht over het dorpje Tamarin en alle bergen die daar omheen waren. De berg die wij altijd zien als we van en naar werk rijden waren we dus ook een keer op geweest.

Na de safari om half 1 waren we weer terug en hadden we even de tijd om het park zelf te bezichtigen. Er was een klein boerderijtje met allerlei dieren, Kippen, kalkoenen, herten, struisvogels en zebra's. Allemaal heel erg tam en met veel dieren zijn we dan ook op de foto geweest. Ik heb zelfs een filmpje kunnen maken dat een struisvogel mij een aantal keer in mijn hand bijt. Ze hebben geen tanden voor zover ik weet maar mijn hand was vies daarna. Daarna nog een aantal dieren bekeken, vogels aapjes en nog meer vogels. Heel leuk is ook dat er in heel het park waar je loopt pauwen rondlopen. Voornamelijk mannetjes pauwen.

De activiteit zipline begon om half 3 dus daar gingen we rond 2 uur heen lopen. We kregen een teugels om ons heen waar we ons vast mee konden maken en mee naar beneden konden glijden. Het eerste wat we moesten doen was over een brug lopen. Die brug bestond uit 5 lijnen. Eentje aan de linker kant, eentje aan de rechter kant, eentje boven je waar je je aan vast moest maken voor de veiligheid en twee onder je die de plankjes die 30 centimeter breed waren in de lucht hielden. Wij die brug over en in het midden keek ik naar beneden, een superuitzicht. Op 70 meter hoogte Stonden wij daar een beetje op die brug te balanceren en zag ik opeens een vleermuis onder me door vliegen. Een hele grote en echt supermooi. Links van ons een berg en onder me een beekje dat waarschijnlijk die diepe geul had veroorzaakt. Eenmaal aan de overkant gingen we dan eindelijk met de zipline. Na vastgemaakt te zijn moest ik de afgrond inrennen. Supermooi uitzicht en supersnel ging ik richting de overkant. Eenmaal aan de overkant gingen we er nog twee doen. Bij de tweede konden Ryan en ik tergelijk naar de overkant. We zagen een paar dames hand in hand gaan. Eenmaal boven op het platform zei de instructrice dat je hand in hand moest gaan. Wij vonden het maar raar, maar ja, wat moet dat moet. Wij als een gaykoppel naar de overkant bleek uiteindelijk dat ze een grapje maakte.. haha. Bij de derde zei Ryan dat hij op zijn kop ging hangen omdat die instructeurs dat ook deden. Ik twijfelde nog maar uiteindelijk hingen we daar op ons kop boven die afgrond te ziplinen. Superleuk en het was een hele leuke dag.

Na de zipline gingen we na nog een paar dieren bekeken te hebben naar huis. Op weg naar de uitgang zagen we nog de schildpadden in hun hok. We kwamen er net op het juiste moment want de schildpadden waren aan het paren. Met hard gekreun en het geluid van schilden dat op elkaar botste stonden ze daar te paren. We hebben ook alles gezien daar.

Uiteindelijk rond 5 uur thuis nog even naar het strand geweest en een biertje gedronken met het genot van de avondzon die langzaam in zee zakte. T.I.M.

Volgende dag was het supermooi weer dus ik weer naar het strand. Ryan zou later komen. Ik lag heerlijk in de zon terwijl ik ondertussen ineens een paar druppels voelde. Ik keek al argwaanend om maar er stond niemand. Boven mij was een blauwe lucht maar in de verte zag ik al wat aankomen. Donkere wolken en de regen kwam al snel op me af. Me spullen ingepakt en in de regen naar huis gelopen. Ik liep in mijn zwembroek dus geen probeem maar ik heb wel weer wat bijgeleerd. Neem altijd je paraplu mee als je naar het strand gaat in Mauritius. Eenmaal thuis ging de zon na een paar minuten weer schijnen. Ryan was net van plan om naar mij toe te komen dus wij weer terug naar het strand. Voor de rest van de dag de hele tijd zon gehad.

T.I.M.

  • 31 December 2012 - 08:33

    Opa Cees:

    Hallo Nick ik ziet dat je weer leuke dagen heb gehad nou geniet er maar van
    het lijk me wel leuk al die wilde dieren zo vlak bij
    Nou Nick ik wil jou en je vrind een goed uitheinde wensen en een goed begin
    En we blijven je missen maar we gaan opschieten
    het aller beste en tot horens
    groeten van Opa Cees en Oma Riet xxxxxxx

  • 31 December 2012 - 09:53

    Michel:

    Meiden in de jungle! ;-))

  • 31 December 2012 - 10:36

    Ineke :

    Superleuk verslag Nick!

  • 31 December 2012 - 13:25

    Marcel:

    Hoi Nick je maakt wat mee daar, kom je eigenlijk nog wel terug?, ik wens jou alvast een mooi en leuke jaarwisseling daar ben benieuwd hoe ze het daar vieren, in ieder geval veel plezier volgend jaar en de rest van de stage. Gr.

  • 31 December 2012 - 14:51

    Opa En Oma Ben:

    Hoi Nick, Daar zijn we weer , wat een lang verslag heb je gemaakt en wat is het gezellig voor ons om het mee te beleven. Mooi dat je zo veel ziet en meemaakt in dat park. Wat betreft dat zipline in die touwen en dan ook nog ondersteboven, nou daar moet je oma toch even niet bij nadenken hoor.Ik moet s,avonds maar extra aan je denken en dan komt het wel goed . We zijn benieuwd wat je oudejaarsavond gaat beleven . We kijken weer uit naar je volgende verslag. Lieverd ,de allerbeste wensen van ons voor het nieuwe jaaren tot horens.
    Liefs van Oma en Opa Ben.xxxxxx

  • 31 December 2012 - 16:37

    Tineke Verbaan:

    Jeee, Nick,
    wat een avonturen! Echt te gek zeg die zipline. Geloof dat ik toch zou vragen waar de lift is. Haha.
    Leuk dat je zo uitgebreid verslag doet. Wordt voor ons ook een stukje reality. We wensen je een gezellige jaarwisseling en natuurlijk een bruisend en gezond 2013!

  • 31 December 2012 - 16:39

    Chantal:

    Hoi Nick,wat gaaf allemaal zeg super dat je ook zo geniet tussen het werken door,ennuh gay zijn is heel erg in tegenwoordig dus wie weet bedenk je ,je nog .....hier maken wij in ieder geval minder mee dus ENJOY, heel fijn en gelukkig en gezond 2013!!!
    Liefs Chan

  • 03 Januari 2013 - 08:55

    Jolanda:

    Hoi Nick,wij wensen je veel geluk en liefde toe voor het nieuwe jaar!!
    Je hebt weer een leuk verslag geschreven,je kan zo schrijver worden.
    Het is daar zo te lezen goed uit te houden,lieve Nick wij wensen je nog
    veel succes en plezier toe.
    Liefs Jolanda en Hans

  • 03 Januari 2013 - 11:30

    Marianne Vingerling:

    hoi Nick, we wensen jou een heel gelukkig 2013 en dat je nog maar veel avonturen mag beleven!! Jij geniet op Mauritius en wij genieten heel erg van jouw verslagen. het is net alsof we het ook een beetje meebeleven. heel veel plezier en succes in je werk.
    dikke zoen van Marianne en Peter

Tags: casela, strand

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 15 Nov. 2012
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 21639

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2022 - 01 Maart 2024

Noorwegen

16 Mei 2015 - 24 Augustus 2015

Werken bij de ANWB in Frankrijk

17 November 2012 - 17 Maart 2013

Stage Mauritius

Landen bezocht: