Cavadee - Reisverslag uit Beau Bassin, Mauritius van Nick Lensink - WaarBenJij.nu Cavadee - Reisverslag uit Beau Bassin, Mauritius van Nick Lensink - WaarBenJij.nu

Cavadee

Door: Nick Lensink

Blijf op de hoogte en volg Nick

28 Januari 2013 | Mauritius, Beau Bassin

Hallo,

Afgelopen week heb ik het rustig gehad op werk. Ik heb een grotere opdracht gekregen. Ik moet IFRS accounts updaten en zodanig opmaken dat het mooi en goed eruit ziet voor de aandeelhouders. Ik heb daarvoor de recente cijfers nodig voor bepaalde bedrijven maar die bleven een beetje achter omdat die nog niet up to date waren. Daarom heb ik vorige week nog niet heel veel gedaan. Vandaag ben ik wel hard aan het werk geweest en heb ik een paar rapporten afgekregen.

Afgelopen vrijdag ben ik vroeg naar bed gegaan. De volgende dag zou ik gaan duiken. Om 11 uur aangekomen bij het dive centre (11 uur in plaats van 9 uur omdat de stroming in de ochtend nog sterk was) bleek de zee nog steeds te ruig te zijn. Het was een hele hete dag, meer dan 30 graden en voor je het wist was je helemaal nat van het zweet.... We besloten op deze hete dag naar Port-Louis te gaan. Rond kwart over 1 waren we daar aangekomen. We hebben een mooi park bezichtigd en hebben wat winkeltjes bezocht. We zijn gaan lunchen bij de mac donalds die hier twee keer zo goedkoop is! Ik heb nieuwe schoenen, een stropdas en een zonnebril gekocht. Verder nog wat fruit en wat pinda's. Overal in Port-Louis hebben we filmpjes opgenomen voor onze gangnam style clip. Aan het eind van onze stage monteren we de filmpjes bij elkaar en hebben we onze eigen clip!

Bij een winkeltje kwamen we iemand van Korea tegen. Daar komt het liedje Gangnam style vandaan dus hebben we daar nog even met die gozer gedanst. Hij had ook een gezond drankje uit Korea te koop en die kregen we gratis. Het smaakte naar wortel en was niet heel erg lekker. Het proefde echt gezond.

Zondag zijn we met Samir ( Een verkoper uit een winkel die Ryan en Halima daar hebben leren kennen) naar Beau Bassin geweest. Daar was een Cavadee festival. Een hindoe festival. Die mensen vasten voor 10 dagen en mogen geen vlees eten. Alleen maar thuis eten en niet liegen. Gisteren ochtend moesten zij allemaal ringen en naalden in hun lichaam prikken en een zwaar beeld van een Cavadee tillen naar de tempel op hun blote voeten. Het asfalt was heel erg heet van de zon dus daar werd telkens water op gegooid. Het was echt een heel raar gezicht en een hele mooie ervaring. Als je het op google intypt kan je er een beeld bij krijgen. Ik zal ook nog foto's op Facebook plaatsen.

We hebben zondag ook in een hindoe-tempel gelopen en moesten daarvoor onze schoenen en sokken uit doen. Dat was het eindpunt waar iedereen heen moest lopen en daar werden de naalden uit hun lichaam gehaald. Samir had zelf geen auto en al zijn vrienden lagen te slapen dus heeft hij voor ons een taxi geregeld. Rond 4 uur waren we thuis en zijn we naar het strand gegaan voor een frisse duik en wat fun met onze nieuwe volleybal.

Aanstaande vrijdag is er public holiday in Mauritius dus zijn we weer lekker vrij en gaan we een scooter huren. Volgende week zal ik vertellen hoe het was!

Liefs

• 28 Januari 2013 - 14:36

Ton En Edith:

Hi Nick,

Je kan altijd nog schrijver worden! Iedere keer weer leuk om je belevenissen te lezen.
    Het schiet al weer op he?

• 28 Januari 2013 - 20:38

Opa Cees:

Hallo Nick weer een leuk verhaal van jou je maakt daar wel wat mee
    en kijk maar uit met dat duiken als de zee zo ruig is
    nou lieve jongen geniet er maar van
    Lieve groetjes van ons ook je vrind

Opa Cees en Oma Riet

• 28 Januari 2013 - 21:25

Tineke Verbaan:

Ha Nick,
    Mooie ervaringen joh, waar je over schrijft. Maak je nooit meer mee natuurlijk.
    Leuk ook dat je zinnig werk aan het doen bent. Zul je de jaarcijfers niet mooier maken dan de werkelijkheid. Valt later zo tegen voor die aandeelhouders!
    Succes verder!

• 29 Januari 2013 - 14:43

Jolanda:

Hoi Nick,weer een leuk verhaal,hoop dat je nog wel terug wil komen naar nederland,wat een leuke belevenissen maak je daar mee zeg.Geniet er lekker van en succes met je werk.
    Liefs Jolanda en Hans

• 30 Januari 2013 - 15:36

Gangplank:

Vet hoor!

• 01 Februari 2013 - 17:25

Marianne Vingerling:

Hoi Nick, het schiet nog niet zo op met jouw duiklessen. ik hoop voor je dat je je brevet nog haalt voordat je weer naar huis moet. interessant zoals je vertelt over dat hindoe ritueel. Leven er zoveel hindoes op Mauritius?
    Veel plezier deze week (ook op je werk) en tot schrijfs
    liefs van Peter en Marianne