Scooteren - Reisverslag uit Le Morne, Mauritius van Nick Lensink - WaarBenJij.nu Scooteren - Reisverslag uit Le Morne, Mauritius van Nick Lensink - WaarBenJij.nu

Scooteren

Door: Nick Lensink

Blijf op de hoogte en volg Nick

27 Februari 2013 | Mauritius, Le Morne

Afgelopen week heb ik uitgekeken naar een lekker zonnig weekend want ik zou met de scooter over het eiland gaan rijden.

Vrijdag avond hebben Ryan en ik de scooters opgehaald. Het regende heel hard dus in ons zwembroek zijn we naar de scooterverhuurder gegaan. In de regen de scooter naar huis gereden en die avond vroeg naar bed want de volgende ochtend moesten we al om half 6 opstaan. Uiteindelijk gingen we om half 7 we weg en zijn we richting Grand Baie gegaan wat helemaal in het noorden ligt. Daar hebben we om half 10 bij de Mac Donalds gegeten en daarna zijn we weer verder gegaan omdat Grand Baie niet zo bijzonder was. Wij zijn de kust gevolgd via het oosten en ondertussen werden we zeiknat door alle regen die wij onderweg tegenkwamen. Met een hoge snelheid leek het soms alsof het heel hard hagelde. Het heeft de halve dag geregent en soms was het ook wel koud, door de wind en ook door het feit dat we ook nog even in de zee gingen in het oosten. We zijn de hele oostkust gevolgd helemaal naar zuiden. We hebben echt hele mooie bergen en natuur gezien. De dorpjes in Mauritius zijn allemaal hetzelfde, de huizen, de winkels en de eetkraampjes. Daadwerkelijk alles is hetzelfde. Ik had het gevoel alsof ik in rondjes aan het rijden was. Het was wel heel erg leuk en ben weer vele ervaringen rijker. In de middag hield het gelukkig op met regenen en we hebben we nog veel mooie dingen gezien. Onder andere een brug met snel stromend water eronder wat een mooi beeld gaf midden in de natuur. Toen de zon scheen waren de bergen heel mooi groen en soms met het licht dat tussen de wolken tevoorschijn kwam had je hele mooie panorama’s.

Toen we in het oosten de zee in gingen was het water ineens heel warm. Het was hard aan het regenen en met die wind op de scooter had ik het al een beetje koud gekregen. Toen ik weer uit het water kwam was het nog kouder dan daarvoor en ging het nog harder regenen. Gelukkig toen we 3 kilometer verderop waren met de scooter ging de zon schijnen waardoor we weer helemaal opdroogde en het weer te warm kregen.

We zijn ook naar de Chamarelwaterfall geweest, dat is een park dat in het westen van Mauritius ligt. Bij de ingang moesten we entree betalen en daarna 3 km ver het park in rijden. We kwamen aan bij de waterval en die was echt heel erg hoog. Het had flink geregent die dag dus er kwam veel water vanaf, een prachtuitzicht. De waterval was 40 meter verderop waardoor je hem mooi zag stromen. Daarna zijn we in hetzelfde park naar de seven coloured earth gegaan. Het was aarde (Earth) en die aarder lag daar op een plek in zeven kleuren (seven coloured). Het was niet op gespoten en het was dus daadwerkelijk een natuurlijk verschijnsel. Er stonden overal hekken omheen maar er was niemand dus zijn we eroverheen gelopen en hebben een foto gemaakt terwijl we op die aarde lagen.

Daarna zijn we op weg naar huis nog bij de KFC gaan eten en daarna naar huis gegaan. Helemaal gesloopt en uitgeput kwamen we thuis aan en toen besloten we maar om uit te gaan die avond want de volgende ochtend moesten we vroeg op...

Zondagochtend om 8 uur stonden we op en maakten we ons klaar voor onze volgende trip. Aangezien we zaterdag al heel het eiland gezien hadden hadden we besloten om specifiek naar plekken te gaan en die dan ook daadwerkelijk te bezoeken. Eerst richting Grand Bassin waar ik al eerder was geweest. Ik kon de rest meenemen naar de plekken die leuk waren en na een uurtje daar geweest te zijn gingen we weer verder richting Mahebourg. Een mooi klein dorpje aan de kust. We zijn daar naar een hele mooie kerk geweest. De mooiste die ik tot dan toe had gezien, ook pas de tweede. We waren al snel uitgekeken in Mahebourg en besloten daarna om nog even op het strand te gaan liggen in Blue Baie. Eenmaal daar aangekomen kwam er een verkoper naar ons toe die ons vertelde dat we naar het Ilot des deux cocos konden gaan met de boot en dat we daar konden snorkelen. Dat hebben we gedaan en het koraal en vissen die ik daar gezien heb waren echt het mooiste wat ik tot dusver in Mauritius had gezien. Mooie kleuren en supergroot koraal en zo helder dat je tot heel ver kon kijken, verreweg het mooiste onderwaterleven wat ik had gezien in Mauritius. Daarna zijn we naar ilot des deux cocos gegaan en hebben een rondje om het eiland gelopen. Het was leuk heel erg leuk en we hebben heel het eiland rondgelopen. Nog even op de hangmat gelegen en toen gingen we weer terug naar Blue Baie. Via de snelweg zijn we weer naar huis gegaan en hebben we bij het tentje voor de deur gegeten.

Om 8 uur helemaal uitgeput ben ik vroeg naar bed gegaan om maandag weer fris op werk te verschijnen. Ik moet natuurlijk wel fris zijn als ik niets aan het doen bent. Ik heb steeds minder werk te doen maar probeer dat weer een beetje te krijgen door het meer te vragen. Ik doe nu wel meer gevarieerdere dingen omdat ze me nu alles geven wat ze maar hebben.

  • 27 Februari 2013 - 12:50

    Opa Cees:

    Nou Nick je heb weer heel wat gezien als ik dat allemaal leest om op zo scooter te zitten in de regen val ook niet mee maar ja het is leuk om het een keer te doen Nou Nick nog drie weken dan is het weer gebeurd
    dan kunnen we even babbelen met elkaar
    Nick hartelijke groeten ook je vrinden
    Van oma Riet en Opa Cees

  • 27 Februari 2013 - 12:57

    Ineke Mahieu:

    Geweldig wat jij allemaal ziet en meemaakt. Gelukkig kun je daarna op je werk weer een beetje uitrusten ;-).
    Liefs, Ineke

  • 27 Februari 2013 - 22:13

    Lotte:

    Lekker bezig daar!

  • 01 Maart 2013 - 14:37

    Ton En Edith:

    Hey Nick,

    Die scootertocht in de stromende regen is hier ook goed te doen hoor!
    Leuk verhaal weer.
    Veel plezier nog.


  • 02 Maart 2013 - 21:07

    Marianne Vingerling:

    hoi Nick, ik denk dat je onderhand het hele eiland wel gezien hebt. toch blijft het boeien hoe je vertelt over alles wat je meemaakt. nog een paar weken dan kom je weer naar huis en dan is het jammer dat dit weer voorbij is!!! blijf zo geweldig schrijven, het is hartstikke leuk!!!!!!
    knuffel van Marianne

  • 04 Maart 2013 - 14:50

    Tineke Verbaan:

    Ha Nick,
    Weer een heleboel gezien van het eiland lees ik. Jammer dat het zo af en toe op ongewenste momenten toch regent. Maar ja, het moet daar ook wel kunnen groeien en bloeien natuurlijk. Gaaf dat je de onderwaterwereld hebt kunnen bewonderen. Ik begrijp dat de werkzaamheden zo'n beetje afgerond raken. Tijd om naar huis te gaan dus. Nog even goed om je heen kijken daar, zolang het nog kan.
    Heel veel groetjes,
    Dick en Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 15 Nov. 2012
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 21643

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2022 - 01 Maart 2024

Noorwegen

16 Mei 2015 - 24 Augustus 2015

Werken bij de ANWB in Frankrijk

17 November 2012 - 17 Maart 2013

Stage Mauritius

Landen bezocht: