If I could fly like birds on high - Reisverslag uit Beaux Songes, Mauritius van Nick Lensink - WaarBenJij.nu If I could fly like birds on high - Reisverslag uit Beaux Songes, Mauritius van Nick Lensink - WaarBenJij.nu

If I could fly like birds on high

Door: Nick Lensink

Blijf op de hoogte en volg Nick

11 Maart 2013 | Mauritius, Beaux Songes

Ik ben in het ziekenhuis geweest. Ik ging er met de bus heen en moest me ergens aanmelden om vervolgens te wachten tot ik werd opgeroepen. Er zaten best veel mensen maar het ging toch heel snel. De bezoekjes duurde niet 15 minuten zoals gewoonlijk in Nederland maar in plaats daarvan maar een paar minuten. Ik werd eindelijk opgeroepen en toen moest ik in een volgende wachtkamer gaan zitten. Daar werd je ergens neergezet en waren de stoelen waar je op zat de rij en moest je telkens een plaatsje opschuiven. Ik was eindelijk aan de buurt en ging de kamer binnen. De dokter was een jonge jongen die niet echt spraakzaam was. Hij vroeg me wat er was en ik liet mijn arm zien. Tijdens het duiken ben ik waarschijnlijk tegen een koraalsoort aangestoten met mijn arm en daardoor heb ik een alergische reactie gekregen op die plek. Er kwamen allemaal witte bultjes en het was echt een vies gezicht. De mensen op werk drongen me op om naar het ziekenhuis te gaan en uiteindelijk was het ook wel goed geweest. Ik kreeg een briefje mee en de dokter vertelde dat ik naar de zuster moest gaan. Je krijgt drie spuiten, zei hij. Oke, daar ging ik dan. Ik ging op zoek naar de zuster. Er waren een aantal kamertjes en daar zat dan het personeel van het ziekenhuis voor zich uit te staren tot zij een keer iets te doen kregen. Ik kwam uiteindelijk wel terrecht bij de zuster en die zei me te gaan zitten. Ik vond het maar een rare bedoeling en vroeg wat ze erin gingen spuiten en waarom. Dat moet je de dokter vragen, zei ze. Ik moest voordat ik de spuiten kreeg ook eerst even mijn bloeddruk laten meten. Dat was ook weer in een andere kamer met wat verveeld personeel. Het ging in ieder geval wel sneller dan in Nederland want ik was meteen aan de beurt. De broeder deed dat blauwe ding om mijn arm en begon te pompen tot 170, na drie seconde haalde hij het er weer af en schreef op dat mijn bloeddruk 120 over 70 was. Ik ging weer terug naar de zuster. Ze vertelde me dat er 1 van de 3 spuiten niet aanwezig was en ik die dus niet kreeg. Oke, twee te gaan. De tweede spuit was een tetanusprik. Voordat ik naar Mauritius ging had ik me daar al voor ingeënt dus ik vertelde dat ik die niet hoefde. De laatste prik hadden ze wel en het is mij tot nu toe nog een raadsel wat ze erin hebben gespoten. Na de prikken ging ik terug naar de dokter die me een briefje meegaf voor medicijnen. Die kon ik ophalen bij de apotheek in het ziekenhuis. De ziekenhuizen in Mauritius zijn gratis dus ik hoefde daarom ook niets laten zien of betalen. De medicijnen zaten in een zakje zonder een bijsluiter of iets erbij.

Zaterdag Ben ik met mijn huisgenoten en twee buren uit the white house naar een waterval geweest in Beaux Songes. Hier was ik eerder in mijn stage ook al geweest maar we wilde het nog wel een keer zien en wat leukere foto’s maken. Zo gezegt zo gedaan, we hebben er zelfs nog gezwommen en gedoucht onder de waterval. Daarna nog even lekker op het strand gelegen en savonds hebben we een afscheidsdinneetje gehad in the pool house. Een italiaans meisje ging weg en zei had samen met wat andere Italianen heerlijk Italiaans gekookt. Lekkere stokbroodjes met verschillende Italiaanse lekkernijen waaronder bruchetta en een tonijnsalade, en als hoofdgerecht een pasta. Door mijn medicijnen ben ik steeds heel moe en daarom ben ik heel het weekend vroeg naar bed gegaan.

Zondag ben ik met mijn huisgenoten en mijn andere buren die direct naast ons wonen naar de Rochester Waterfall geweest met de taxi want met de bus zou het veel te lang duren en was het ook heel moeilijk te bereiken. Toen we daar eenmaal aankwamen was het echt heel indrukwekkend. Een hele brede hard stromende waterval met een sterke stroming. Het water was heel koud maar we hebben er uiteraard wel in gezwommen. De waterval was wel 10 meter hoog en heel soms sprong er een ervaren Mauritiaan vanaf. Toen wij richting de waterval liepen, liep er een gozer met ons mee die zichzelf had opgedrongen als gids. Ik vond het maar een rare man, hij was heel opdringerig en wilde maar dat we gingen zwemmen en dat we foto’s namen. De Rochester Falls is een openbare plek en niemand let daar op je en hij vertelde ons dat het heel gevaarlijk was om van de waterval te springen. Vanuit het water kon je erin springen maar moest je een klein stukje klimmen. Ik heb uiteindelijk ook nog helemaal in de waterval gezeten en genoten van het koude water wat over mij heen stroomde. De ervaren Mauritianen waren na een tijdje in een boom geklommen en stonden 25 meter hoog in de boom. Na een tijdje sprongen ze vanuit de boom in het water onder de waterval. Super hoog en super eng. Doordat ik dat zo telkens zag en ik wist dat dit de laatste keer was dat ik daar zou komen wilde ik ook springen. Ik ging dus tegen het advies van de gids naar boven en bleef een beetje kijken naar de 10 meter diepe afgrond. Ik stond op een punt van waar je moest springen en was heel zenuwachtig. Ik stond daar wel een paar minuten te twijfelen en ik wist niet zeker hoe diep het was. Je springt als het ware in een gat waarvan je niet weet wat je kan verwachten. Maar het kwam er na een tijdje toch op aan. Het moment dat ik sprong dacht ik bij mezelf: Nick... wat ben je toch aan het doen... Van de val in het water weet ik niet veel meer en ik werd 3 uur later in het ziekenhuis wakker.. haha nee ik kwam in het water terrecht en was vol adrenaline. Het was echt heel leuk en we zijn zelfs nog een tweede keer geweest. Ryan heeft zichzelf zelfs gefilmd tijdens de val met zijn camera in zijn hand. De tweede keer heeft hij dit weer gedaan maar dit keer liet hij de camera per ongeluk los waardoor die nu nog steeds ligt te filmen onder de waterval. Er stonden veel mooie foto’s op maar er is niks aan te doen. Uiteindelijk zijn we terug naar de taxi gaan lopen en was de zogenaamde guide ineens heel opdringerig aan ons geld aan het vragen. Ryan en ik hebben hem niks gegeven omdat hij ons meer geirriteerd heeft en zich alleen maar heeft bemoeid met ons zonder iets nuttigs te doen. hij kon niet eens engels praten. Onze huisgenoot heeft hem wel 500 rupees gegeven wat ik echt heel zonde vind en niet verdiend.

Na de waterval zijn we met de taxi nog even naar gris gris beach geweest, een supermooi strand met hele hoge golven en een hele sterke stroming. Jaarlijks gaan er zo’n 200 mensen dood op dit punt door de sterke stroming. Ik heb er nog even heerlijk gezwommen. Het uitzicht was daadwerkelijk prachtig.

Thuis aangekomen hebben we nog even op het strand gegeten met de ondergaande zon en savonds hebben we nog gepokerd.
Vandaag maandag 11 maart 2013 ben ik aangekomen in mijn laatste week in Mauritius. Ik heb een heerlijk tijd gehad en ben blij dat ik deze mooie ervaring heb mogen meemaken. Voor nu kan ik nog een week genieten van het paradise, Mauritius.

  • 11 Maart 2013 - 09:26

    Mar:

    Geniet deze week maar doe niet van die gevaarlijke dingen pff.
    Werk ze.
    Liefs Mar X

  • 11 Maart 2013 - 09:41

    Ben.lensink@gmail.com:

    Hoi Nick, heb net je blog gelezen. Ben er wel van geschrokken dat je op het laatst nog zo veel gevaarlijke dingen doet. Blijf a.u.b de laatste dagen een beetje rustig zodat je weer veilig naar huis komt.
    Gaat het beter met je arm?Nou lief ,ik heb erg genoten van al jouw verslagen en zal dat gaan misse op maandagochtend ,maar ik zal volgende maandag blij zijn als je weer veilig thuis bent. Geniet van je laatste dagen en dan een voorspoedige reis terug. Veel liefs van Oma en Opa.

  • 11 Maart 2013 - 10:02

    Opa Cees:


    Goeden morgen Nick wat jij daar allemaal meemaakt ik zou er bang van worden

    maar ja geniet er maar van het is nu zo afgelopen

    ik vind het leuk je volgende week weer te zien

    groetjes
    van opa cees en oma riet ook je vrinden

  • 11 Maart 2013 - 10:05

    Marcel:

    Nou Nick doe niet van die gevaarlijke dingen ;-)
    neem deze week afscheid van iedereen kijk nog eens goed om je heen. Zie je snel Gr. Ome Marcel

  • 11 Maart 2013 - 10:20

    Lotte:

    Getver, wat eng allemaal!

  • 11 Maart 2013 - 11:05

    Chantal:

    Nick doe normaal man, levensgevaarlijk ik schrok me dood toen je schreef dat je 3 uur later wakker werd in het Zkh ( grapjas) gelukkig maar want dat Zkh daar is ook een beetje vaag hoor, hou je rustig en geniet nog maar even van het paradijs en neem al je mooie verhalen en herinneringen mee terug want volgens mij was het super leuk daar.
    Liefs tot snel

  • 11 Maart 2013 - 12:03

    Ton En Edith:

    Hoi Nick,

    Nou, je houdt zo de gemoederen wel bezig man!
    Volgens mij ben je gewoon de hele week thuis geweest en heb je op de veranda zitten nadenken over je leven. En dacht je bij jezelf: "laat ik er nog maar een spannend verhaal doorheen jassen voordat ik terug ga."
    Nou Nick, de laatste week, geniet er nog even van en we wensen je een voorspoedige reis terug.
    Laat niets in het vliegtuig achter....

    Tot snel!

    XXX

  • 11 Maart 2013 - 12:36

    Lucy:

    Lieve Nick,
    Kijk je alsjeblieft uit want ik krijg helemaal de kriebels in mijn buik van al die gekke dingen...
    Kom jij maar snel veilig naar huis!!
    En dat ziekenhuis daar is ook niet helemaal jovel, gekke zusters. Dat zou ik toch een stukje beter doen.
    Volgende keer geef ik je die prik wel hoor, schat.
    Geniet van je laatste momenten en van de mooie natuur.
    Ik wacht met smart op je!
    Ik ben dan wel een spook in vergelijking met jou bruine huid maar ik heb nu wel mooie tanden!!!
    Tot over een week!!!
    Love you!!!

    xxxxxx Luus

  • 11 Maart 2013 - 12:37

    Tineke Verbaan:

    Hi Nick,
    Prachtige belevenissen weer! Ben wel benieuwd hoe het nu met je arm is.
    Nog een paar dagen en we zien je weer langs wandelen. Veel plezier nog en langzaam aan afscheid nemen van het tijdelijke paradise. Een troost, je wordt in Nederland weer met open armen ontvangen.
    Groetjes en snel tot ziens!

  • 11 Maart 2013 - 12:37

    Tineke Verbaan:

    Hi Nick,
    Prachtige belevenissen weer! Ben wel benieuwd hoe het nu met je arm is.
    Nog een paar dagen en we zien je weer langs wandelen. Veel plezier nog en langzaam aan afscheid nemen van het tijdelijke paradise. Een troost, je wordt in Nederland weer met open armen ontvangen.
    Groetjes en snel tot ziens!

  • 11 Maart 2013 - 18:50

    Benny:

    Hahahahah. Ik moest zo hard lachen over je 3 uur later wakker worden. Nadat ik verder las xD het is leuk om te zien dat e ook steeds leuker schrijft haha. Succes nog een veel plezier het laatste weekje en ik zie je snel als e terug bent x

  • 14 Maart 2013 - 17:45

    Marianne Vingerling:

    hoi Nick, het is nu al donderdagavond. Het duurt dus niet lang meer en dan ga je de terugreis aanvaarden. ik wilde je een hele goede reis wensen en je vertellen dat ik steeds heb genoten van je verslagen. ik zal ze missen!
    tot ziens in het ijskoude Holland!!!!!!
    groetjes van Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 15 Nov. 2012
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 21572

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2022 - 01 Maart 2024

Noorwegen

16 Mei 2015 - 24 Augustus 2015

Werken bij de ANWB in Frankrijk

17 November 2012 - 17 Maart 2013

Stage Mauritius

Landen bezocht: