To think I did all that - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Nick Lensink - WaarBenJij.nu To think I did all that - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Nick Lensink - WaarBenJij.nu

To think I did all that

Door: Nick

Blijf op de hoogte en volg Nick

05 April 2013 | Mauritius, Flic en Flac

Ik was de sleutel van mijn Koffer kwijt. Alles was ingepakt, klaar om te gaan. Ik heb heel het huis doorgezocht maar moest uiteindelijk toch toegeven dat ik het niet ging vinden. Ryan en ik werden uitgezwaaid door onze vrienden. Ik vond het leuk om uitgezwaaid te worden want in je eentje vertrekken is ook maar alleen. In de taxi richting het vliegveld kon ik nog een laatste keer om mij heen kijken naar Mauritius. Het was daadwerkelijk afgelopen. Ik was blij maar ook een beetje sip. Ik zou mijn allerliefste vriendin weer zien maar ik zou een deel van mijn leven achterlaten. Mauritius, het eiland waar ik 4 maanden heb doorgebracht. Een ervaring om nooit te vergeten.

Op het vliegveld aangekomen zeiden we gedag tegen Joe, de taxichauffeur die ons 3 maanden lang heeft rondgereden. Op het vliegveld bleek dat onze koffers te zwaar waren. Die van mij was 24.6 kilo en die van Ryan 28.4 kilo waar 23 was toegestaan. Ik kon gelukkig makkelijk wat gewicht verplaatsen naar mijn handbagage. Ryan daarentegen deed 3 vesten aan, 3 t-shirts, 4 riemen, een extra broek en 3 paar extra sokken. Daarnaast heeft hij nog wat dingen uit zijn koffer bij mij gedaan en toen bleek zijn koffer te licht te zijn. Het kwam in ieder geval goed en met de 30 graden op het vliegveld hoefde hij het niet koud te hebben.

Na het inchecken bleek dat we achter elkaar zaten maar uiteindelijk bleek in het vliegtuig nog een plaatsje vrij naast Ryan. Er zat alleen een gangpad tussen. We hebben wat filmpjes gekeken en ik heb ruim 7 uur geslapen. om 6 uur kwamen we aan in Engeland en moesten we meteen richting onze volgende gate. Wij waren de laatste die instapte en toen kwam er een medewerker van het vliegveld naar ons toegerend. Hij vertelde ons dat het kon dat onze koffers misschien niet aan boord konden komen omdat het een te korte tijd was tussen onze landing en vertrek. Dat was nog even spannend, uiteindelijk zijn ze er gelukkig nog wel bijgekomen en rond 7 uur vertrokken we richting Amsterdam. We wilden nog even onze foto's uitwisselen, we kregen ons ontbijt in het vliegtuig en voordat we het op hadden was het vliegtuig alweer bezig met landen, de foto's zijn dus geen succes geworden. Eenmaal aangekomen in Nederland was dat een heel raar gevoel. Ik was weer thuis, binnen enkele minuten zou ik iedereen weer zien en zou het normale leven weer beginnen. We hebben snel onze koffers gepakt en zijn we richting de gate gegaan. Ik heb een hele lieve welkom thuis ballon van mijn vriendin gekregen en het was heerlijk om weer thuis te zijn, iedereen weer te zien en uit te rusten.

Thuis heb ik een heerlijke welkom thuis lunch gegeten en kon ik weer even wennen aan alles. Toen ik mijn straat in reed en richting mijn huis liep was het allemaal een beetje onwerkelijk. Ik was weer thuis, echt gewoon weer thuis.. Een aantal dingen vielen me op. Het plafond was hier lager, hier was een goed werkende douche en de wc trok gewoon door. Allemaal kleine dingen die je dan ineens weer merkt. Ik wende snel aan het idee dat ik weer thuis was en het gewone leven weer begon. Ik denk nog elke dag aan de ervaringen in Mauritius. Elke dag naar werk gaan met de bussen die er een uur over doen om een kilometer verder te komen, elke dag naar de supermarkt om je boodschappen voor het eten savonds. In het weekend uitstapjes en savonds wat drinken met alle mensen die je daar hebt ontmoet. Door de week savonds op balkon zitten met je huisgenoten en dan gewoon genieten van de heerlijke temperatuur die savonds ook heerlijk is. Alle kleine dingen die je niet meer gaat doen. Een eigen huis hebben en uitkijken naar de uitstapjes die op de planning stonden. Ik heb zoveel gedaan en kan soms niet bevatten dat het ik zoveel leuke dingen heb gedaan, geweldig!

Nu ik weer thuis ben heb ik heel veel geslapen en heb ik kunnen bijkomen van alle activiteiten die ik die vier maanden heb gedaan. Ik heb heel veel mooie herinneringen en zal altijd blijven terug kijken naar die mooie tijd in Mauritius.

Ik heb genoten van het schrijven van mijn blogs en heel erg genoten dat ik zag dat er weer zoveel positieve reacties waren. Ik hoop dat jullie hebben kunnen meegenieten van het prachtige eiland, Mauritius!

  • 05 April 2013 - 15:40

    Mar:

    Lieve Nick,

    Het is goed om te lezen dat je het zo fijn hebt gehad in Mauritius. Dat was ook de bedoeling.
    Ik ben in ieder geval blij dat je weer thuis bent.
    Geniet maar van al die mooie herinneringen.

    Liefs Mar.

  • 05 April 2013 - 16:59

    Opa Cees:


    Nick het was allemaal prachtig blij dat je weer gezond thuis bent


    groetjes opa cees

  • 05 April 2013 - 17:46

    Marianne Vingerling:

    Lieve Nick,
    zoals ik wel vaker heb geschreven, ik heb genoten van je verslagen. Het was soms net alsof we een beetje bij je waren. zeker als je dan ook de foto's nog bekeek.
    Fijn dat je weer gezond thuis bent en deze ervaring neem je de rest van je leven mee.
    liefs, Marianne en Peter

  • 05 April 2013 - 18:19

    Oma En Opa Ben:

    Lieve Nick, wat hebben we enorm genoten van jouw verslagen. Mededaardoor hebben wij zelf ook een reis gemaakt , alle foto,s en al die leuke verhalen. Wat een geweldige ervaring heb je opgedaan , iets wat je hele leven bij je blijft in je gedachten. Toch zijn wij weer blij dat je weer veilig thuis bent gekomen.
    We houden van jou. Veel liefs van ons beiden. Je Oma en Opa Ben.

  • 07 April 2013 - 15:00

    Ton En Edith:

    Hoi Nick,

    Het waren allemaal geweldig leuke verhalen.
    Wellicht zit er nog een toekomst in jou als schrijver.
    We zijn blij dat je er weer bent!

    Groetjes, Ton en Edith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 15 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1181
Totaal aantal bezoekers 21646

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2022 - 01 Maart 2024

Noorwegen

16 Mei 2015 - 24 Augustus 2015

Werken bij de ANWB in Frankrijk

17 November 2012 - 17 Maart 2013

Stage Mauritius

Landen bezocht: