Le debut - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Nick Lensink - WaarBenJij.nu Le debut - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Nick Lensink - WaarBenJij.nu

Le debut

Door: Nick

Blijf op de hoogte en volg Nick

21 Mei 2015 | Frankrijk, Lyon

Bonjour tout le monde,

Mijn eerste blog in Lyon! De eerste paar dagen zijn al weer om en ik ben al zo goed als gesetteld. Afgelopen zaterdagochtend heb ik afscheid moeten nemen van Nederland. Om half 8 was ik aangekomen op Schiphol en heb ik afscheid genomen van mij moeder, Lindsay en natuurlijk van mijn lieve vriendinnetje. Rond 07:45 was ik toch echt alleen.

 Het inchecken bij de KLM gaat anders dan ik gewend was. Je kan zoals gewoonlijk wel al je "boardingpass" uitprinten. Je koffer moest je daarentegen afgeven in een cabine. Je moest je koffer in de cabine zetten, de stikker om het handvat plakken en aangeven dat je geen verboden goederen vervoerd, modern. Om 08:15 zat ik aan mijn Heineken Ice Cold en om 09:40 vloog ik met de KLM de zon tegemoet.

Na een korte vlucht met een kopje koffie en een snack was ik 11:00 aangekomen in Lyon. Ik ging op weg naar mijn studio. Thuis was ik in de veronderstelling dat ik woonde op een bepaald adres op een bedrijventerein. Ik had geluk dat ik een dag voor vertrek er wel achter was gekomen dat dit helemaal niet mijn huisadres was maar het adres van het bedrijf wat mijn huisvesting regelde. Op het vliegveld kon ik al gelijk mijn eerste Frans oefenen door te vragen waar de trein was. Ik wist al dat ik de trein moest nemen vanaf het vliegveld maar waar die was mocht joost weten :D. Je cherche un train a Lyon. Do u speak english, vroeg de mevrouw achter de balie... tot zover het Franse gesprek maar ik wist waar ik heen moest.

Ik een treinticket gekocht maar toen bleek dat mijn bankpas niet werkte, uiteindelijk heb ik in de trein alsnog een ticket kunnen kopen. Na een half uur in de trein heb ik een stukje stukje gelopen en geld gepind, mijn pas deed het dus wel... Na een korte omweg heb ik de bus naar mijn huis gezocht. Ik moest Bus C61 hebben. De meeste bussen in Lyon zitten vast aan electriciteitkabels die boven de weg hangen. Hetzelfde idee als met de trams in Den Haag maar dan zonder rails en in Lyon moet de bestuurder wel  zelf sturen en gas geven. Eenmaal bij mijn huis aangekomen belde ik aan in de hoop dat ik naar mijn kamer werd begeleid. Ik wachtte, maar uiteindelijk deed niemand open en ik had geen sleutel... ik wist niet meer wat ik moest doen.. Moest ik iemand opbellen? Maar ik had geen telefoonnummer... moest ik toch op dat bedrijventerein zijn? Ik wist het niet..

Merci pour votre attention et au revoir!

  • 21 Mei 2015 - 21:38

    Mar:

    Spannend!!!!!! Lijkt wel GTST. :)

  • 21 Mei 2015 - 22:40

    Tamar:

    Wat spannuuund! Have fun babe! xxx

  • 21 Mei 2015 - 23:32

    Metha:

    Wat een geweldige cliffhanger!! Veel succes en plezier he? Groetjes, Metha.

  • 22 Mei 2015 - 01:16

    Tineke Verbaan:

    Jeetje Nick, en nu verder? Volgens mij gaat het wel goed komen met jou daar! Veel plezier en we blijven je volgen!

  • 22 Mei 2015 - 07:52

    Hans:

    je hebt toch niet onder een brug geslapen ?
    Benieuwd hoe het verder afloopt.

    ne pense pas que dans la dernière feuille ......

  • 22 Mei 2015 - 09:45

    Michel :

    Lijkt wel een aflevering van Baantjer! Nick met C of CK?

  • 22 Mei 2015 - 12:48

    Peter:

    Toch niet de hele nacht aan een cliff gehangen?

  • 23 Mei 2015 - 08:07

    Sabine:

    Spannendddd

  • 23 Mei 2015 - 20:37

    Opa EnOma Verbaan:

    Dus her wel even zoeken naar je sleutel
    maar het zal in orde gekomen zijn
    nou lieve jongen het ga je goed
    een dikke kus van oma en opa

  • 24 Mei 2015 - 09:50

    Ton:

    Spannend........! #Kannietwachtenopdeelopvolgend

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 15 Nov. 2012
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 21582

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2022 - 01 Maart 2024

Noorwegen

16 Mei 2015 - 24 Augustus 2015

Werken bij de ANWB in Frankrijk

17 November 2012 - 17 Maart 2013

Stage Mauritius

Landen bezocht: