Au travail - Reisverslag uit Limonest, Frankrijk van Nick Lensink - WaarBenJij.nu Au travail - Reisverslag uit Limonest, Frankrijk van Nick Lensink - WaarBenJij.nu

Au travail

Door: Nick

Blijf op de hoogte en volg Nick

26 Mei 2015 | Frankrijk, Limonest

Allo liebe freunden,

De eerste week zit er al weer op en ik heb inmiddels bestek! Ik heb natuurlijk ook gewerkt!

Ma 18-05) De connectie naar werk is echt perfect. Het is met de bus 17 minuten rijden. Dat is wel anders dan de anderhalf uur van te voren die ik in Mauritius altijd klaar moest zijn. Op mijn eerste werkdag was ik ruim op tijd 08:45 op werk en ik zag dat ik als eerste aanwezig was van de nieuwe groep. Uiteindelijk kwam de laatste van de groep nieuwelingen om 10:15 binnen. Er was een metro uitgevallen waardoor de meeste passagiers en zeker de collega's die niet weten welke alternatieven er zijn een half uur tot een uur vertraging hadden.

Op een heuvel in Limonest werk ik bij ACTA, een partner van de ANWB. Het is er nog aardig leeg omdat de meeste Nederlandse collega's in de aankomende weken zullen beginnen. Tot begin juni zal ik worden ingewerkt en worden bijgeschoold over de verzekeringen communicatietechnieken en de systemen. Mijn collega's tot nu toe zijn heel aardig. Zij wonen helaas in een ander gebouw wat best wel een eind van mijn studio vandaan is. In de volgende 6 weken komen er nog 80 collega's bij dus de kans is groot dat er nog heel veel leuke mensen in de buurt komen wonen.

Op mijn eerste werkdag hebben we nog niet echt veel werkgerelateerde dingen gedaan. Voornamelijk een introductie van het bedrijf, de collega's en algemene informatie. Ik moest een alfabet maken van persoonlijkheden en dingen die ik leuk vind. Iemand anders moest daar dan vragen over stellen en zo kwam je wat meer over elkaar te weten. Ik had bij Z: zingen.. Dat had ik beter niet kunnen doen want elke keer werd ik voor het blok gezet dat ik werd gevraagd om te gaan zingen. Op woensdag (20-05) moest ik een presentatie houden over een verzekering van de ANWB: De WES (Wegenwacht Europa Service) Dat mocht op een normale manier maar ook op een pakkende manier zoals bijvoorbeeld in een lied, of als quiz. Ik moest zingen natuurlijk.. Uiteindelijk heb ik samen met een andere collega, op de wijs van "Opa", een liedje gemaakt: "In heel Europaaaaa, de A N Weee Beeee, zorg voor je auto erbij!"

Woensdag 27 mei zal ik horen of ik daadwerkelijk ben aangenomen, dus of de ANWB mij nog steeds wil hebben na die anderhalve week proeftijd! Spannend!

Lekker uitslapen, sporten, mijn Frans verbeteren zijn de voornaamste bezigheden van afgelopen weekend. Lekker saai dus. Zaterdagavond ben ik nog wel naar een verjaardag van een collega geweest die 26 werd.

Maandagavond 18-05 zou mijn internet aflopen en had ik dus geen skype, whatsapp en dergelijke meer.. Ik moest iest anders verzinnen. Na eens goed navragen en rustig nadenken over de mogelijkheden kon ik beter een internetdraad kopen met daarbij een router. Ik had in het winkelcentrum wel al gekeken of er routers te koop waren, ik had ze gezien voor rond de 90 euro.. Ik was inmiddels al ruim 150 euro kwijt aan mijn bed, bestek en andere spullen die ik echt nodig had.. Moest ik dan nog meer gaan uitgeven..? Wat heb ik besloten en hoe heb ik nu deze blogs kunnen plaatsen? Je leest het volgende keer bij de blog van Nick met N-I-C-K.

Volgende keer bij "Werken bij de ANWB in Frankrijk" : Hoe heb ik het internet geregeld? Wat Is er gebeurd op woensdag 27 mei? Zal ik mijn proeftijd doorstaan!? Wie is Harm?

Groet, Nick

  • 26 Mei 2015 - 21:05

    Ton:

    Je houdt het spannend N-I-C-K! Leuk om te lezen. Ik ben fan.

  • 26 Mei 2015 - 22:06

    Oma EnOpa Verbaan:

    Nick 27 mei is spannend wij duimen voor je.
    wij wachten weer op de volgende brief
    dikke kus van oma en opa verbaan

  • 27 Mei 2015 - 07:08

    Ria:

    Lieve Nick,
    Wat schrijf jij ongelofelijk leuk en spannend. Heerlijk. Ik kijk nu al uit naar je volgende verslag. Jongen...waarom gooi je je carrière niet om en word schrijver !!!! Ik ben jaloers op je dat je dit avontuur durft aan te gaan. Maar......het komt helemaal goed met jou

  • 27 Mei 2015 - 19:19

    Mar:

    Hahaha Nick, wat had ik graag jou willen horen zingen. Wie durft dat nou. Ja jij natuurlijk. Weet zeker dat je daardoor wordt aangenomen. Al is het alleen maar om de amusement hihi. En natuurlijk omdat je vriendinnetje vandaag jarig is....

    Nick, spreek je snel, succes met werken en vergeet niet te genieten in je vrije tijd.

    Liefs Mar XxX

  • 27 Mei 2015 - 19:52

    Tineke Verbaan:

    Ha Nick,
    Leuk verhaal weer man. Dat je kunt zingen dat wisten we al. Maar... je moest het nu wel zonder Jip doen natuurlijk. Voor jou, geen probleem natuurlijk.
    Hopen dat het allemaal gaat lukken en dat je mag blijven. Succes in ieder geval.
    Groetjes en tot lezens!

  • 27 Mei 2015 - 21:29

    Marianne Vingerling:

    hoi Nick, wat goed dat je bestek hebt!! kun je nu ook koken? of zijn de afhaalmaaltijden ook wel lekker. Ik zal voor je duimen dat je wordt aangenomen,of zal ik voor je zingen??????

    dat laat ik toch maar over aan je vader die kan het net zo goed als jij. dikke knuffel van je tante
    groetjes Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 15 Nov. 2012
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 21571

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2022 - 01 Maart 2024

Noorwegen

16 Mei 2015 - 24 Augustus 2015

Werken bij de ANWB in Frankrijk

17 November 2012 - 17 Maart 2013

Stage Mauritius

Landen bezocht: