Il fait beau ici! (1/2) - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Nick Lensink - WaarBenJij.nu Il fait beau ici! (1/2) - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Nick Lensink - WaarBenJij.nu

Il fait beau ici! (1/2)

Door: Nick

Blijf op de hoogte en volg Nick

30 Mei 2015 | Frankrijk, Lyon

Comment cava tout le monde!?

Hoe kan het dat ik deze blog heb geschreven? Ik post ze niet op werk en ook niet in een winkel waar gratis wifi beschikbaar is. Nee! Ik heb gelukkig een topcollega die hier in Lyon woont. Zij had een extra router met internetdraad thuis liggen die ik voor de zomerperiode mag lenen. Topper.

Wat was er op 27 mei? Mijn lieve vriendin was jarig. (Schat, nogmaals van harte gefeliciteerd!) Ook had ik een kaart verstuurd maar die kwam een dag te laat aan. PostNL gaf namelijk aan dat er een verkeerd adres vermeld was. Het moest niet 2565GK maar 2565GK zijn! Snappen jullie hem..? Gelukkig kan ik met Skype ten alle tijden contact met haar houden en was ik er toch een beetje bij. Eind juli zie ik haar gelukkig weer want ze komt 10 dagen langs! <3

Proeftijd, proeftijd proeftijd... Jullie hebben het slechte nieuws nog niet gehoord! Gelukkig, dan zal het wel goed gegaan zijn, toch?! Woensdag 27 mei, na anderhalve week training ( mijn frans was nog niet getest ) moest ik op gesprek komen bij mijn supervisor. "Hai Nick, ik zal het maar gelijk vertellen, we willen graag dat je blijft, en je collega's ook trouwens" Ik was blij! :) Woensdagavond hebben ik en mijn collega's het gevierd aan de hand van een lekker biertje. We zijn naar Vieux (oud) Lyon gegaan en hebben daar gezellig wat gedronken.

Onze begeleidster had het goede idee om met ze allen vrijdagmiddag een apero te gaan doen. inmiddels was de maandag daarvoor een nieuwe groep Nederlanders aan de slag gegaan bij de ANWB dus zij gingen mee, gezellig! Ik had  nog nooit gehoord van een apero maar het is echt superleuk! Je gaat met vrienden/collega's/familie/kennisen gezellig in de avondzon ergens zitten en borrelen. Vrijdagmiddag hebben we de inkopen gedaan en gelijk na werk gingen we met de auto van mijn begeleidster op weg naar het centrum van Lyon. Midden door Lyon stroomt de rivier de Saone en de Rhone. Aan de Rhone hebben we aan de waterkant op de trappen gezeten en de dag afgesloten. We hadden lekkere hapjes zoals stokbrood met kaasjes, aoili en andere lekkernijen mee en natuurlijk, omdat we toch Frans bezig waren en het erbij hoort, een lekker wijntje. Zo hebben we daar tot in de late uurtjes gezellig zitten borrelen. Het was gelukkig lekker weer en rond een uurtje of 1 was ik weer thuis. De volgende dag had ik plannen!

à bientôt!

  • 31 Mei 2015 - 08:46

    Oma En Opa Verbaan:

    nou nick als ik dat allemaal hoor verveeljij je niet
    Ik ga ook maar aan een wijntje ik krijg trek als ik dat van jou allemaal lees
    fijn voor je dat je mag blujven
    Nick tot de volgende keer weer

    oma en opa verbaan

  • 31 Mei 2015 - 09:42

    Ria:

    Ha die Nick. Wat was het leuk om je even op Skype te zien! Nick......je komt toch wel weer gewoon thuis hè na de 3 maanden? Volgens mij heb jij het veeeeeeeeel te gezellig! Enne....schrijf lekker door. Heerlijk. Dikke kus

  • 31 Mei 2015 - 11:06

    Marianne Vingerling:

    ha Nick, je maakt er een spannend avontuur van! gefeliciteerd met je vriendinnetje en met je vaste aanstelling. ik kijk alweer uit naar je volgende verslag.

    groetjes, Marianne

  • 31 Mei 2015 - 12:22

    Tineke Verbaan:

    Ha Nick,
    Fijn dat je mag blijven! Had eigenlijk niet anders verwacht. Ze zouden wel gek zijn om jou te laten gaan.
    Die apero bevalt zeker wel? Lijkt mij ook niet echt ongezellig . Haha. Geniet er lekker van en werk ze!
    Groetjes van hier.

  • 02 Juni 2015 - 10:34

    Peter B:

    Gefeliciteerd!

  • 05 Juni 2015 - 15:06

    Ton:

    Gefeliciteerd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 15 Nov. 2012
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 21579

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2022 - 01 Maart 2024

Noorwegen

16 Mei 2015 - 24 Augustus 2015

Werken bij de ANWB in Frankrijk

17 November 2012 - 17 Maart 2013

Stage Mauritius

Landen bezocht: