C'est beau la vie - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Nick Lensink - WaarBenJij.nu C'est beau la vie - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Nick Lensink - WaarBenJij.nu

C'est beau la vie

Door: Nick

Blijf op de hoogte en volg Nick

18 Juni 2015 | Frankrijk, Lyon

Hallo!

Het is weer tijd voor een nieuwe blog, gezellig!

Vorige week donderdag ben ik met Marco uit geweest. Daarvoor natuurlijk de befaamde apero aan de Rhone, die we inmiddels bijna wekelijks doen. Op weg naar de plek moest ik met de metro, zie ik op dat metro station ineens iemand achter een pilaar vandaan komen die net zijn gulp omhoog trok. Het was een superschoon station, met daar midden in de hal bij een pilaar een plasje. Aso..

Marco en ik zaten rond 17:30 aan de Rhone en hadden een pak Rose meegenomen en wat lekkere versnaperingen. Een klein uurtje later sloten de andere aan. Het was weer zoals vanouds gezellig maar de avond was nog jong! Rond een uurtje of 11 gingen we naar Marco zijn huis. Hij woont in het butterfly complex aan de andere kant van Lyon. Ik had dat complex nog nooit gezien dus ik was wel benieuwd. De kamers van butterfly zijn qua grote gelijk aan mijn kamer, alleen hebben zij geen bad en geen afzuiger maar in plaats daarvan een douche en een kamer vol rook. Na even bij Marco thuis te hebben gehangen zijn we nog even bij zijn buren langs gegaan, Imael en Baukje. Twee andere colleg's van werk. Baukje is klein, heeft een bril, hangt vaak rond in Imael zijn kamer, heeft spleetogen maar is geen chinees.

Bij Imael hebben we nog een paar klassiekers van Frank Sinatra gezongen en uiteindelijk zijn we rond 01:00 uur op weg gegaan naar het uitgaanscentrum van Lyon. We hebben een fiets gehuurd en in een kleine tien minuten naar Place Teraux gefietst want we gingen naar club Boston. In club Boston kwamen we heel toevallig Nick en Simon tegen! Daar hebben we de rest van avond mee doorgebracht. Nick en Simon zijn twee vrienden van elkaar. Hebben allebei voornamelijk in het buitenland gewoond en kenden de echte Nick en Simon nauwelijks. Nick en Simon zijn ook twee collega's van mij.

Vrijdag heb ik lekker thuis uitgerust, een wasje gedaan, rustig gegeten en een kopje koffie gedronken. Lekker chill dagje dus. Die avond rond 21:00 kwamen er een aantal collega's langs waarmee ik die avond uit ging. Een van die collega's had een auto en ik kon meerijden! We zijn naar een salsabar geweest en daarna naar de kingsclub. Daarna weer met de auto naar huis en lekker slapen.

Zaterdag moest ik weer werken. Ik begon om 13:15 dus ik kon lekker uitslapen. Ik heb steeds meer zelfvertrouwen in mijn werk en krijg er ook steeds meer plezier in om aan de telefoon Frans te praten. Ik moest van zaterdag tot en met woensdag werken. In het weekend had ik avonddienst en die diensten zijn altijd het fijnst. Waarom denk je dan? Dan is het lekker rustig, heb je de tijd om de dossiers rustig door te lezen en tussendoor wat te praten met collega's. Ik had het geluk dat een collega, die ook in Madison Park woont dezelfde tijden had want ik kon met haar meerijden in de auto waardoor de reis naar en van werk verminderd werd van een uur naar 15 minuten. Chilll.

Ik de processen op werk al goed in mijn hoofd zitten. Ik weet wat ik bij bepaalde acties moet doen en wat het vervolg is. Ik vind het leuk dat sommige collega's al naar mijn toe komen met vragen waar ik ze dan mee kan helpen. Dinsdag heeft iemand van de nieuwe groep zelfs al met mijn meegeluisterd.

Woendag heb ik een aantal collega's uitgenodigd om bij mij thuis te komen eten. Harm, Imael en Baukje zijn langsgekomen en ik heb lekkere hamburgers gebakken met cheddar, ei, sla en stokbrood en het viel gelukkig goed in de smaak. Daarna hebben we nog gezellig zitten borrelen en rond half 12 zijn we met de metro richting stad gegaan. Ik had afgesproken met Marco en vanaf de plek van de apero zijn we naar de club gelopen en zijn we uit geweest bij Boston.

Vandaag, het verhaal van de dag. Ik ben naar de bakker geweest en heb daar een croissantje gehaald. De eerste weken verstond ik de Fransen nog niet goed maar vandaag de dag heb ik al hele gesprekken (voor zover je die in de bakker hebt) gevoerd.

Dit was het weer voor vandaag. Ik wil jullie bedanken voor jullie aandacht en de leuke reacties die ik krijg. Ook wil ik nog even mijn moeder Marianne en zusje Cindy feliciteren met hun verjaardag! Bij deze gefeliciteerd!

Tot snel ! A plus!

  • 18 Juni 2015 - 20:18

    Oma Riet En Opa Cees:

    Nou Nick jij word nog een echte Fransman
    ik ben blij dat je het zo lekker doet op je werk

    Nou nick de tijd gaat draaend heen groetjes van oma en opa verbaan

  • 18 Juni 2015 - 21:58

    Metha:

    Klinkt goed Nick, leuk weer het een en ander over je te lezen. We missen je hoor!

  • 19 Juni 2015 - 10:18

    Opa En Oma Ben:


    Bon matin mon cher petit fils
    Wat een gezellig verslag heb je weer gemaakt , het is een plezier om te lezen dat je het zo
    naar je zin hebt.Hardstikke goed dat je zo goed al frans gaat spreken.Komt je hele leven goed van pas.
    Nou jongen tot de volgende keer! Lieve groetjes van Oma en Opa.

  • 19 Juni 2015 - 12:24

    Hemmie:

    Hoi Nick mooi verslag weer.En het gaat prima daar met jou!! zoals ik lees.Maar ik moet je wel een ding vertellen.Ik heb je wel gemist op je moeder en je zusje verjaardag.Ik moest zelf mijn biertje halen!! groetjes ome Hemmie

  • 19 Juni 2015 - 16:21

    Ton:

    Belle histoire à nouveau Nick. Heureux que vous pourriez venir si bien dans votre travail. À bientôt!

  • 19 Juni 2015 - 19:15

    Cindy:

    Ik wil graag een foto zien van de niet-Chinese Baukje!

  • 20 Juni 2015 - 22:43

    Michel:

    Hey Nick,
    Eén van de volgende blogs "en français"?
    Veel plezier.
    Ton père

  • 20 Juni 2015 - 23:28

    Tineke Verbaan:

    Ha Nick,
    Mooie verhalen weer joh! Top dat het allemaal zo lekker gaat. Een praatje met le Boulanger, nooit weg natuurlijk. morgen le boucher en voor je het weet spreek je meer Frans dan Nederlands.
    Leuk dat je met de collega's lekker op stap kunt. Gezelligheid is ook veel waard en zo te lezen heb je daar geen gebrek aan.
    Ik lees je graag weer. Tot dan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 15 Nov. 2012
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 21638

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2022 - 01 Maart 2024

Noorwegen

16 Mei 2015 - 24 Augustus 2015

Werken bij de ANWB in Frankrijk

17 November 2012 - 17 Maart 2013

Stage Mauritius

Landen bezocht: