Eerste werkweek - Reisverslag uit Quatre Bornes, Mauritius van Nick Lensink - WaarBenJij.nu Eerste werkweek - Reisverslag uit Quatre Bornes, Mauritius van Nick Lensink - WaarBenJij.nu

Eerste werkweek

Blijf op de hoogte en volg Nick

23 November 2012 | Mauritius, Quatre Bornes

Vandaag is mijn laatste werkdag voor deze week. Elke dag om 6 uur moeten opstaan, het weekend wordt dus eerst uitslapen. Ik heb deze week vooral geobserveerd en allerlei processen uitgelegd gekregen. Ook heb ik met een boekhoudsprogramma gewerkt en een opdracht gedaan. Dit had ik redelijk snel af omdat ik op school ook al met een boekhoudsprogramma had gewerkt. Dus de eerste week al een goede indruk gemaakt!

Vandaag is het vrijdag dus 'casual Friday'. Het is zodanig casual dat je een polo aan mag, maar de nette broek blijft.

Donderdag zijn Ryan en ik te laat gekomen. Het openbaar vervoer is hier namelijk vreselijk. Wanneer wij s'ochtends om 7 uur vertrekken zijn wij om kwart voor 8 op ons werk. Wanneer wij 10 minuten later vertrekken ben je er om tien voor 9. Wanneer het hier spits is ligt alles stil. Elke dag vroeg vertrekken dus.

S'ochtends nemen wij een zogenaamde 'taxi marron'. Het is hier een illegale taxi. Een taxi waarvan iedereen weet dat hij er is maar niemand er iets om geeft of er iets aan doet. Een soort shuttle van Flic en Flac, de plaats waar we wonen en Quatre Bornes, de plaats waar we werken. Voor maar 35 rs ongeweer 1 euro (waar de legale taxi 400rs vraagt) brengt deze taxi je van Flic en Flac naar Quatre Bornes. Deze ziet er hetzelfde uit als de legale taxi's maar je herkent ze omdat ze naar iedereen toeteren wanneer ze langsrijden. Als je dan je hand opsteekt kan je meerijden. Het komt redelijk vaak voor dat er vier personen (volwassene) op de achterbank zitten. Dit vind ik zo ongelofelijk dat ik al de slappe lach krijg als ik er aan denk. Vooral de eerste keer dat het ons overkwam. Ryan zei geschokt: Er komt er nog 1! Lekker opgevouwen zaten we dan 15 a 20 minuten lang met vier personen achterin de taxi. Het is het wel waard want de bus doet er ongeveer 50 minuten over en kost 29 rs. Dus voor die 6 rs verschil nemen wij liever de taxi.

De kakkerlakken zijn na de eerste aanval zo goed als verdwenen. Vanmorgen alleen nog een hele kleine gevangen maar daar blijft het dan ook bij.

  • 23 November 2012 - 06:38

    Lucy:

    Werkze schat!

  • 23 November 2012 - 08:13

    Chiel:

    Zo jij bent er vroeg bij Luus!
    Nick als je nou een beetje moet bijkomen van al deze indrukken kan je er natuurlijk altijd een gamepje in poppen!
    Veel plezier daar

  • 23 November 2012 - 08:45

    Mar:

    Hoi Nick,

    Ik zie het al helemaal voor me, jullie met z'n vieren op die achterbank in je nette pak hahaha. Doet me een beetje denken aan dat busje in Egypte, 3 jr. geleden, die ons naar het strand bracht, ook lekker proppen.

    Geniet lekker van je weekend.

    Dikke kus X

  • 23 November 2012 - 10:18

    Ineke Mahieu:

    Geniet van je weekeind Nick!!

  • 23 November 2012 - 10:22

    Marcel:

    Hoi Nick
    mooie verhalen tot nu toe, je bent er net en nu al met illegale praktijken mee doen lekker, kan je niet gewoon een fiets nemen daar of praat ik nu raar om dat het te ver is?
    wat doe je s'avonds eigenlijk daar?
    ik lees het vast nog wel in je verslagen, hou je taai en veel plezier
    marcel

  • 23 November 2012 - 11:28

    Opa Ben En Oma:

    hoi nick, we lezen met veel plezier jouw verslagen en zien jullie in gedachten opgepropt in die taxi zitten.
    Opa moet de letters voor mij groter maken want dit vind ik niks. opa is de hele week al ziek.
    hij is zwaar verkouden en hoest heel erg.als je oud bent pakt dat je dubbel aan, daar zijn we wel achter.
    ik hoop er aan voorbij te gaan , we wachten maar af. We denken veel aan jou en al het nieuwe wat jij weer meemaakt in jouw leventje.Geniet maar van deze ervaring. Dikke knuffel van ons !!!

  • 23 November 2012 - 13:54

    Lotte:

    Bah ik zou meteen autoziek worden..
    Wel leuk dat je vrijdag casual mag ;)

  • 23 November 2012 - 14:58

    Jolanda En Hans:

    Hoi Nick,leuk om je verslagen te lezen.
    Je hebt al heel wat meegemaakt in 1 week tijd.
    Geniet van allle nieuwe indrukken.
    Fijn weekend !Kusje van Jo en Hans

  • 23 November 2012 - 15:29

    Tineke Verbaan:

    Zo Nick, de kop is er af! De eerste werkweek zit er op. Het weekend gelukkig niet op kakkerlakkenjacht, dus lekker genieten van strand en zee. Ik begrijp dat je OVkaart daar geen nut heeft. Haha. Dan maar gewoon met de taxi zwartrijden!
    Fijn weekend!

  • 23 November 2012 - 20:41

    Lucy:

    Omdat ik geen geld heb om naar je toe te vliegen met kerst stap ik nu op mijn fiets en dan zie je me over een paar weken wel verschijnen als het meezit. xxxxxxxx

  • 25 November 2012 - 16:56

    Marianne:

    Hoi Nick, je hebt al heel wat avonturen beleefd, zeg! Leuk om je verslagen te lezen. het is dan net of we het ook een beetje meebeleven. Ik vroeg me ook af wat je 's avonds doet. is er wel een uitgaansleven? hoe is het weer? ik zag op de foto's zulke donkere wolken.
    ik hoop dat je genoten hebt van je weekend en op naar de volgende werkweek!!!
    knuffel en xxxxx

  • 26 November 2012 - 19:01

    Peter:

    Hoi Nick, leuk om je verslagen te lezen, wat een mooie ervaring is dit. Ook leuk om op deze manier een inkijkje te krijgen in een land waar we normaliter niet zo snel zullen komen. Complimenten. Mooie foto's ook trouwens. Kortom: ga lekker zo door dan lezen en kijken wij wel met je mee. Groeten van Peter. NB Was die spin zwaar giftig of zo ;-) ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 15 Nov. 2012
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 21679

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2022 - 01 Maart 2024

Noorwegen

16 Mei 2015 - 24 Augustus 2015

Werken bij de ANWB in Frankrijk

17 November 2012 - 17 Maart 2013

Stage Mauritius

Landen bezocht: