Gelukkig Nieuwjaar! - Reisverslag uit Île aux Bénitiers, Mauritius van Nick Lensink - WaarBenJij.nu Gelukkig Nieuwjaar! - Reisverslag uit Île aux Bénitiers, Mauritius van Nick Lensink - WaarBenJij.nu

Gelukkig Nieuwjaar!

Door: Nick Lensink

Blijf op de hoogte en volg Nick

09 Januari 2013 | Mauritius, Île aux Bénitiers

31 December 2012, de laatste werkdag van het jaar. Smiddags rond twee uur een nieuwjaarsborreltje met een hapje en drankje en rond half 3 naar huis. Savonds zou ik oud en nieuw gaan vieren in Tamarin. Een klein plaatsje ten zuiden van Flic en Flac. Vanaf daar konden we het vuurwerk in Flic en Flac zien dat werd afgeschoten door de resorts. Op het strand eenmaal daar aangekomen hebben we daar een hapje en drankje op en hebben we lekker op het strand gelegen met alle Nederlanders en andere studenten. Om 12 uur was het dan zover! 2013, voor iedereen die ik nog niet gesproken heb, gelukkig nieuw jaar! Na 12 uur ging op het strand de muziek aan en hebben we de rest van de avond op het strand doorgebracht.

Op 1 Januari 2013 hebben we een nieuwjaarsduik gedaan. Om drie uur smiddags dus om 12 uur in Nederland zijn we de zee in gegaan. Het regende de hele dag dus het leek net alsof we in Scheveningen stonden met het enige verschil dat het hier 25 graden warmer is (ik kan het niet vaak genoeg zeggen ;)). In Mauritius ben je op 1 en 2 januari vrij. Dus dinsdag en woensdag konden we lekker van onze vrije dag genieten. Door de regen op beide dagen hebben we voornamelijk binnen gezeten maar we zijn nog wel even naar het strand gegaan. Op twee Januari gingen we weer naar het strand en toen zagen we de zee die normaal gesproken heel erg glad was helemaal tekeer gaan. Hele hoge golven met een hele sterke stroming. Wij er natuurlijk wel in en het water en de lucht is zelfs op een donkere dag heel erg warm.

Na twee dagen slecht weer te hebben gehad kregen we eindelijk te horen waarom het zo slecht weer was. Wat bleek, er naderde een Cycloon. Dat had ik nog nooit meegemaakt dus ik had er wel zin in. Woensdag nacht en donderdag overdag zou hij dan uiteindelijk komen. Vol verwachting zaten wij woensdag avond op het balkon, en tja.. er was wel een windje maar verder was er niks. Mijn dak is gemaakt van het materiaal waar je alles heel hard op hoort. Het is nog geen centimeter dik en als er een vogel op loopt lijkt het alsof je iemand naast je oor op een toetsenbord hoort typen. Ik slaap overal doorheen dus die vogels maken niets uit maar woensdag avond begon het toch te stormen. Tenminste, dat leek zo. Er was een hele hard wind en dat hoorde je heel hard in mijn kamer door dat dak. De volgende ochtend werd ik na een gebroken nacht wakker en deed ik vol verwachting mijn gordijn open. Hetzelfde als gisteravond. Wel wind en wel wat harder maar nog steeds niet superhard of gevaarlijk hard. Dit bleek een cycloon niveau 2 te zijn. wanneer er een niveau 3 cycloon voorbij had gekomen hoefde we niet naar werk en is iedereen in Mauritius vrij. Helaas. Wij gingen dus naar werk. Een paar bomen die aan het strand stonden waren in het water gevallen en er lagen wat takken op de weg. Die boom was overigens omgevallen omdat het zand wat er omheen zat weg was gevaagd door de zee. Onderweg naar werk kwamen we niemand tegen. Er was niemand op straat. Hier en daar misschien 1 of 2 mensen maar daar bleef het ook bij. Het weer was zodanig dat je in Nederland er niet eens van zou opkijken dus wij vonden het allemaal maar overdreven. Maargoed, hebben we ook weer meegemaakt!

Het weekend heb ik voornamelijk op het strand doorgebracht. Zaterdag in Flic en Flac en zondag op het strand in het zuid-westen van Mauritius op een schiereiland. Daar was een feestje maar we hebben eigenlijk voornamelijk lekker in het water gelegen. Een heerlijk weekend dus!

Het is nu Januari en nu begint het harde werken pas. Meestal doe ik op een werkdag 1 of 2 wires. Dat zijn betalingen die ik moet klaarmaken en moet laten tekenen door de managers. Betalingen die na 2 uur gefaxt zijn worden niet meer verwerkt door de bank en worden dus de volgende dag pas afgehandeld. Het bedrijf waar ik stage loop doet de administratie en de betalingen van andere bedrijven en met name van fondsen. Zij doen dus ook de betalingen naar hunzelf en dat geld wil een bedrijf natuurlijk zo snel mogelijk binnen hebben. Dus wires die voor dat bedrijf zijn zouden eigenlijk voor 2 uur gestuurd moeten zijn zodat ze dat geld nog dezelfde dag binnen hebben. Geen probleem als je er 1 of 2 hebt maar vandaag had ik er 15. Vandaag begon het echte werk dus pas. Pauze overgeslagen en gas erop. Helemaal niet erg want ik heb er weer lekker in kunnen oefenen en heb helemaal geen fouten gemaakt en voor 2 uur naar de bank gefaxt. Leuk dus en lekker druk. Collega's zijn ook super aardig en mijn baas gaat me volgende week beoordelen. Het is dus niet alleen maar feesten en lang leven de lol maar werk speelt hier ook een grote rol. Dat is natuurlijk hetgeen waarvoor ik hier ben gekomen.

Ik heb het heel erg naar me zin en zal nog wel is een keer wat zonnige foto's erop zetten. Thanks voor de leuke reacties en see you soon!

T.I.M. (This Is Mauritius)

  • 09 Januari 2013 - 17:33

    Lucy:

    Ik ben trots op jou!!!

  • 09 Januari 2013 - 17:52

    Lotte:

    Leuk Nick! Jij ook n gelukkig nieuwjaar. Wij hebben met oud en nieuw het woordenboeksowl gedaan maar toch n beetje saai zonder jouw inbreng!

  • 09 Januari 2013 - 18:54

    Avg:

    Leuk nick, ik wist niet dat je zo goed kon schrijven!

  • 09 Januari 2013 - 20:24

    Chiel:

    Nick, klinkt allemaal weer lekker!
    Ik hoop dat mijn beoordeling ook goed zal zijn want ben deze week begonnen als editor bij TV west haha! Jaja een echte Hagenees hiero.
    Lotte vergat te vermelden dat,(omdat jij er helaas niet was) IK het woordenboeken spel die avond heb gewonnen en daarmee de eer van schoonzoon in de familie van gaalen hoog hou.

  • 09 Januari 2013 - 20:27

    Opa Cees:

    Nou Nick je heb het oude jaar weer afgesloten en het nieuwe weer flink aan de slag
    zo ik hoor staat je er goed op bij je baas je bent een harde werker
    nou jongen doe maar goed je best dan red jij het wel
    nou hier is alles in orde en wachten weer op je volgende reisverslag
    lieve jongen het ga je goed de groeten ook aan je vrind van oma Riiet en opa Cees xxxxxxxx

  • 09 Januari 2013 - 22:01

    Tineke Verbaan:

    Ha Nick,
    Voor jou ook de allerbeste wensen voor dit mooie nieuwe jaar!
    Jij hebt het jaar in ieder geval goed ingezet.
    Kijk je wel een beetje uit in die zee daar als de stroming zo sterk is. Je weet wat ze in Scheveningen zeggen als er weer eens een toerist in moeilijkheden komt in zee. "Ze hebben er ook geen verstand van en nemen veel te veel risico". Zorg dat het jou niet overkomt!
    Ik begrijp dat je het werk leuk vindt en dat het helemaal goed gaat. Benieuwd naar je beoordeling!
    Geniet ook lekker verder en tot schrijvens!

  • 13 Januari 2013 - 12:06

    Marianne Vingerling:

    wat leuk dat je het zo goed doet op je werk. je krijgt vast wel een goede beoordeling. ik zal voor je duimen.
    veel plezier en tot mails

  • 13 Januari 2013 - 13:20

    Ton En Edith:

    Hey Nick! Beetje laat, maar alsnog een mooi jaar gewenst! Is volgens mij al goed begonnen als ik dit zo lees. Je schrijft leuk man, het is iedere keer weer geinig om je verhaaltjes te lezen.
    Keep up the good work! Laat ze maar een poepie ruiken daar. (Behalve als je net zulke gassen verspreidt als je vader...)

  • 24 Januari 2013 - 12:12

    Michel:


    Volgens mij is iemand anders de man van de 'gassen' in Mauritius!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 15 Nov. 2012
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 21656

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2022 - 01 Maart 2024

Noorwegen

16 Mei 2015 - 24 Augustus 2015

Werken bij de ANWB in Frankrijk

17 November 2012 - 17 Maart 2013

Stage Mauritius

Landen bezocht: