Over de helft! - Reisverslag uit Ebene, Mauritius van Nick Lensink - WaarBenJij.nu Over de helft! - Reisverslag uit Ebene, Mauritius van Nick Lensink - WaarBenJij.nu

Over de helft!

Door: Nick Lensink

Blijf op de hoogte en volg Nick

21 Januari 2013 | Mauritius, Ebene

21 Januari al weer. De tijd gaat snel. De ene dag ben je oud en nieuw aan het vieren en de volgende dag is het 21 Januari. Ik vermaak me hier dan ook heel goed met feestje, het strand en werk.

Afgelopen zaterdag zou ik gaan duiken. Kreeg ik vrijdag ineens een mail met daarin dat mijn instructeur ziek was. pff tja, dan maar iets anders verzinnen. Zaterdag ben zijn we dan ook naar Tamarin gaan lopen over het strand. Dat ligt zo'n 5 kilometer ten zuiden van Flic en Flac. we deden er zo'n 2 uur over maar dat kwam ook wel omdat we overal een beetje bleven zitten en we verkende ook een beetje alle resorts die aan het strand lagen. Onderweg daar naartoe kwamen we langs een strand waar allemaal stenen lagen, dus wij over die stenen lopen en na een kwartier kwamen we erachter dat er een pad langs dat strand liep.. De terugweg ging daarom ook twee keer zo snel.. Tamarin was het strand waar we oud en nieuw hebben gevierd. Eenmaal daar aangekomen zijn we nog even in het water gegaan en heb ik nog even op het strand gelegen en toen was het al weer tijd om naar huis te gaan. Na 5 uur weg geweest te zijn kwamen we weer aan in Flic en Flac en hebben Ryan en ik een taart gekocht bij de spar. Halima was namelijk jarig en dat hebben we zaterdag avond bij ons thuis gevierd. Daarna zijn we nog naar de club geweest.

Zondagochtend om 10 voor 12 werd ik wakker van de regen op mijn dak. Het regende best hard en dat was ook goed te horen op mijn dak. Om 2 uur zou ik naar Halima gaan omdat zij een brunch had georganiseerd voor 3 collega's en ons. Om 2 uur daar aangekomen waren de collega's er niet. Rond half 3 begonnen we al te zeggen: Komen ze nog? en om 10 voor 3 kwam het verlossende anmtwoord. Ze belde: We waren onderweg met de auto en toen ging de auto kapot. Mijn vader heeft ons moeten ophalen. Halima had broodjes gehaald dus die waren allemaal voor niks. na een paar minuten stond ik op het punt van weggaan toen ze ineens toch voor de deur stonden. Het was een grap! Ze hadden een taart en champagne meegebracht. Na de taart te hebben gegeten hebben we de broodjes gegeten en iets voor vieren gingen ze al weer naar huis omdat diegene die reed visite kreeg van zijn schoonbroer.. Het waren 50 gezellige minuten.

Wij hebben de grote dinertafel naar de kamer verplaatst dus we zitten van nu af aan in de woonkamer. In een lekkere stoel met heel veel kussens zit ik dan achter mijn computer, heerlijk! Daar heb ik zondag avond dan ook gezeten. Even tot rust komen van het weekend. Rond half 11 in bed en lekker slapen. Hoorde ik toch ineens allemaal vuurwerk voor de deur. Veel harder dan zou moeten. Het leek alsof het in de tuin was. Ryan en ik het balkon op en toen zagen we het hek open staan. Er was waarschijnlijk iemand in de tuin. Ryan ging naar buiten maar hij zag niemand. Tegenover ons huis is een bewaakt appartementencomplex en die bewaker zou voor ons blijven kijken of er wat gebeurde. Ryan heeft het hek dicht gedaan en kwam weer naar binnen. Weer lekker slapen maar een paar minuten later gebeurde hetzelfde en werd er beneden ook nog heel hard op de deur geklopt. Ik ben meteen het balkon op gegaan om te kijken maar er was niemand te bekennen. Ze hadden zich zeker in de achtertuin verstopt waar je via de zijkant van het huis naartoe kan lopen. De volgende ochtend (vandaag) bleek het hek weer open te zijn. Lekker veilig gevoel krijg je dan. Het huis is zeer goed bewaakt dus ik hoef me in ieder geval geen zorgen te maken. Ik heb dan ook heerlijk geslapen.

Komende zondag gaan Ryan en ik diepzeevissen. Ze vissen in Mauritius op marlijn. Wordt wel leuk dus als we zo'n grote vis vangen!

Veel groetjes en tot snel!

Nick

  • 21 Januari 2013 - 08:58

    Mar:

    Lieve Nick,

    Eng verhaal hoor over die insluiper. ik vind dat maar niets.
    De tijd gaat snel maar dat komt natuurlijk omdat je allemaal van die leuke dingen doet en mee maakt. Jammer dat je duikles niet doorging, maar je hebt gelukkig nog genoeg tijd voor alle lessen. Ik ben benieuwd naar het diepzeevissen.
    Geniet maar van alles, vooral van de temperatuur, want die is gemiddeld 30 graden hoger dan bij ons :(
    Werk ze en ik speek je snel weer.

    XXX Mar

  • 21 Januari 2013 - 10:44

    Marianne Vingerling:

    hoi Nick, het is weer heerlijk om even weg te dromen over tropische stranden terwijl er hier een dik pak sneeuw ligt. het blijft maar koud en glibberig. en dan zijn er ook nog een heleboel mensen ziek. DE GRIEP!!!!! ik zit dit ook met een zere keel te schrijven aan jou.
    geniet van alles wat je meemaakt en pas goed op als je gaat duiken. succes met je werk en het diepzeevissen.
    tot mails, marianne

  • 21 Januari 2013 - 11:08

    Opa Cees:

    Nou Nick als ik dat allemaal zo hoort is het jammer dat ik niet durf te vliegen anders kwam ik naar je toe
    je grootste helft zit er op wei lopen hier in de sneeuw en het is erg koud lieve groetjes van
    oma Riet en opa Cees ook je vrind de groeten

  • 21 Januari 2013 - 12:39

    Tineke Verbaan:

    Ha Nick,
    Leuke verhalen weer! Minder leuk als je wakker gemaakt wordt door een hoop herrie.
    Uit je verhalen blijkt dat je het goed kan wennen en dat de tijd vliegt.
    Ja joh, voor je het weet ben je weer in ons kikkerlandje. We zullen zorgen dat de sneeuw dan is opgeruimd. Voorlopig is het nog heel erg wit hier. Wel mooi, maar erg onhandig in het dagelijks leven. Er wordt alweer gesproken over een Elfstedentocht. Kun je nagaan hoe koud het hier is. Geniet dus nog lekker van het heerlijke temperatuurtje en het strand.
    Groetjes,
    Dick en Tineke

  • 21 Januari 2013 - 13:25

    Ton En Edith:

    Nick, geloof me; je mist hier niets, behalve je meissie!
    Een bak ellende met sneeuw, glijden, treinen die niet rijden oV een chaos.
    Nee, dan maar lekker langs een strandje lopen en zo nu en dan een frisse duik na het werk. Super man!

  • 21 Januari 2013 - 16:14

    Chantal:

    Hey Nick,

    Wat gaaf zeg dat vissen ik ben benieuwd wat je vangt, het harde werken hoort er idd wel bij maar gelukkig kan je het afwisselen met veel lol en plezier. Wij vermaken ons hier wel hoor sneeuwballen gevecht ,sneeuwpopjes maken en vooral in de file staan bahh.
    Nick ik zou zeggen doe voorzichtig en berg je spullen goed op ,je weet maar nooit wie er daar s'nachts rondloopt ,leg anders even een grote stok naast je bed ofzo .....better safe than sorry.....

    x chan

  • 21 Januari 2013 - 19:01

    Rieneke Van Der Burg:

    Hai Nick, wat leuk om telkens je verhalen te lezen. Wij krijgen hier zo toch een beetje een beeld over hoe het daar is en hoe het met je gaat. Ik ben wel heel jaloers op je warme weer verhalen, ik haat nl sneeuw en daar hebben we er hier op dit moment genoeg van....Nou heel veel plezier met het duiken, maak mooie foto's! En tot de vlgnde X, gr Rieneke

  • 24 Januari 2013 - 12:19

    Michel:


    Hey Nick,

    Diepzeevissen op de oceaan? Ik ben jaloers!

    Vergeet je je niet vast te snoeren op die boot. Haaien zijn gek op spartelende menselijke ledematen.

    X Vader

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 15 Nov. 2012
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 21675

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2022 - 01 Maart 2024

Noorwegen

16 Mei 2015 - 24 Augustus 2015

Werken bij de ANWB in Frankrijk

17 November 2012 - 17 Maart 2013

Stage Mauritius

Landen bezocht: