Je l'ai essaye - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Nick Lensink - WaarBenJij.nu Je l'ai essaye - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Nick Lensink - WaarBenJij.nu

Je l'ai essaye

Door: Nick

Blijf op de hoogte en volg Nick

02 Juli 2015 | Frankrijk, Lyon

Hello allemaal,

Het is een tijd geleden maar hier is weer een nieuwe blog!

Ik heb een hoop meegemaakt maar ik zal jullie niet vermoeien met alle details. De afgelopen weken waren druk, maar leuk! Er zijn weer nieuwe collega's bijgekomen. Deze week zelfs weer 30 extra en dat zorgt natuurlijk weer voor wat extra gezelligheid. Ik heb natuurlijk weer een paar apero's gehad en heb geprobeerd uit te gaan, maar ik zal beginnen met de apero.

Bij elke apero schuiven weer andere collega's aan. Dat maakt het ook gezellig want je leert iedereen een beetje kennen. Alle collega's zijn hier in Lyon natuurlijk voor het werk en bijna niemand is hier bekent. Je maakt daardoor heel makkelijk vrienden en maken de wisselende diensten niet heel veel uit. Je hebt altijd wel weekend met een paar collega's die toevallig ook vrij zijn.

Annemijn is een collega van mij en zij had bij de apero haar tas ergens neergelegd waar niemand zat of naar keek. Je raad het natuurlijk al.. die was weg. Haar sleutels, haar portemonne haar pasjes, alles was weg. Het gebeurde op een vrijdag en ze kon een heel weekend haar kamer niet in omdat de receptie in ons gebouw alleen op werkdagen open is en in het weekend ook nog eens onbereikbaar is. Gelukkig kon ze bij een collega slapen die een extra matras in zijn kamer had. Ze heeft wel heel het weekend lang met dezelfde kleren aangelopen... yakkes

Een andere collega (Jelle) had zijn tas naast die van annemijn neergelegd en je raad het natuurlijk weer.. van hem waren ook spullen gestolen. Zijn creditcard en 100 euro cash was hij kwijt. Hij heeft zijn creditcard snel kunnen blokkeren waardoor er nog geen geld was afgeschreven en zijn 100 euro kon hij op zijn reisverzekering verhalen.

Joachim is de laatste collega die is gepakt. Hij was een sms aan het sturen en terwijl hij dat deed kwam er iemand langs die om een vuurtje vroeg. Die gaf hij en hij legde zijn telefoon naast hem neer. Praatte nog even met die persoon en wilde toen weer zijn telefoon pakken. Je raad het al...

Ik was er ook bij en ik hield mijn tas ten alle tijden in de buurt. Ik heb een gezellige avond gehad met collega's en daarna ben ik naar huis gegaan. In het voorvakje van mijn tas zat mijn portemonnee en mijn mobiel. Toen ik thuis kwam en die spullen eruit wilde halen... Je raad het al.. Die zaten er nog in, want ik let wel goed op mijn spullen! :D

Vorige week dinsdag wilde ik en Harm naar miribelle gaan. Dat blijkt een heel mooi meer te zijn in het noordoosten van Lyon. Toen ik wakker werd zag ik echter dat het een bewolkte dag was en dat het zelfs een beetje regende. We hebben toen besloten niet te gaan. We zijn toen even gaan winkelen in het grote winkelcentrum bij Part-dieu. Harm heeft daar een zwembroek gekocht. Ons werd verteld dat je de maat van een zwembroek voor jezelf kan bepalen door de bovenkant van je zwembroek om je nek te doen. Het werkte echt!

Na het winkelcentrum zijn we gaan lunchen bij mij thuis en hebben we in de middag nog even door Lyon gelopen. Savonds hebben we nog lekker bij mij thuis gegeten. Harm zijn ouders waren het weekend daarvoor bij hem langs gekomen om hem op te zoeken en daarnaast Lyon te bezichtigen. Zij brachten stroopwafels voor hem mee en Harm heeft een pak aan mij gegeven! Ik was echt blij! Dank je wel Harm!

Afgelopen donderdag had ik een bbq van werk! We gingen met de auto naar een luxe camping waar ook een zwembad was. Ik was een van de eerste en heb heerlijk gezwommen. Samen met mijn collega's maakte we er een dolle boel van! Maarrrrr de avond was nog jong! Na het zwemmen hebben we genoten van de welkomsdrankjes en hebben we echt heerlijk gegeten! Daarna nog even gedanst in de kantine die was omgetoverd tot een discotheek en daarna weer naar huis. Ik zou uitgaan met vier collega's. Twee vertelde mij op de bbq al dat ze niet meer mee gingen en de andere twee haakte af toen we thuis waren. Dat was poging 1!

De volgende avond ging ik weer apero'en, (het is inmiddels een werkwoord geworden) en zou ik uit gaan met een paar collega's. Het was echt een hele gezellige avond. Tegen de tijd dat we weg gingen van de trappen aan de Rhone, was het al weer zo laat dat iedereen weer afhaakte. Poging 2!

De volgende dag besloten we om even gezellig aan het water van de Saone te zitten. Na een gezellige avond zijn we naar een huis van een collega geweest en hebben nog even door geborreld. Uiteindelijk zijn we naar een club gaan lopen. Ik wilde eigenlijk niet naar die club want die was best ver weg maar ik dacht, ach ja, drie maal is... Dus wij lopen naar die club en een uur later kijk ik op mijn telefoon naar de tijd en zag dat het al half 3 was. Toen heb ik toch maar besloten om naar huis te gaan want ik zag het niet zitten om voor een uur nog naar een club te gaan. Ik ben toen met een andere collega naar huis gefietst.

Dat brengt mij op het volgende onderwerp, namelijk dat ik een fietsabbonement heb afgesloten. Eigenlijk heeft mijn vader dat gedaan want die heeft de creditcard, so thanks dad!

Dat was het weer voor deze week! Hope to see you all soon!

  • 02 Juli 2015 - 15:08

    Opa Oma Verbaan:

    Hallo nick je mag wel uitkijkenals je iemand een hand geeft dat je alle tien je vingers nog heb
    Maar je maakt wel wat mee
    nou de tijd gaat opschten dat we je weer zien groetjes van Oma en Opa verbaan

  • 03 Juli 2015 - 12:42

    Ome Hemmie:

    Weer een mooi verslag Nick!! Dat is daar niet alleen dat je op je spullen moet letten..Overal zit dat gajes die je willen bestelen.Dus opletten geblazen.Maar er zijn ieder geval ook leuke dingen die je mee maakt.Groetjes en maak er nog een leuke tijd van .Ome Hemmie

  • 03 Juli 2015 - 19:06

    Tineke Verbaan:

    Mooi verhaal weer Nick. Volgens mij zijn die apero's veel gezelliger dan het reguliere uitgaansleven! Dus je mist helemaal niets denk ik.
    Leuk ook dat de collega's allemaal met elkaar omgaan. Geen tijd om te vervelen.
    Geniet er lekker nog van. Voor je het weet is je tijd daar weer om.
    Groetjes.

  • 04 Juli 2015 - 22:14

    Geheim:

    .. mag ik jou wel stelen? :$

  • 05 Juli 2015 - 10:47

    Marianne Vingerling:

    ha Nick, jij bent natuurlijk al wat gewend door je vorige stage. net op weg was je toen je fototoestel al kwijt!mijn ervaring is "op elke reis gebeurt er wel wat en leer je weer wat bij". nou, jij leert volgens mij snel. het is heel leuk om je blog te lezen, maar kun je wat over de stad vertellen? veel plezier en tot je volgende verslag. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 15 Nov. 2012
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 21644

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2022 - 01 Maart 2024

Noorwegen

16 Mei 2015 - 24 Augustus 2015

Werken bij de ANWB in Frankrijk

17 November 2012 - 17 Maart 2013

Stage Mauritius

Landen bezocht: