L'amour - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Nick Lensink - WaarBenJij.nu L'amour - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Nick Lensink - WaarBenJij.nu

L'amour

Door: Nick

Blijf op de hoogte en volg Nick

05 Augustus 2015 | Frankrijk, Lyon

Hello hello!

Inmiddels al weer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven! Dat komt omdat ik een leuke tijd heb gehad. Tamar is mij komen opzoeken.

Twee weken geleden al weer kwam zij naar het mooie Lyon en ik was heel blij dat ik haar weer zag. Ik kwam uit werk en Tamar kwam toevallig net aanlopen met haar koffer. We hebben er geen gras over laten groeien en zijn gelijk op pad gegaan. Wij zijn de heuvel op gelopen naar de basiliek, het was inmiddels al een beetje donker en zijn daarna weer terug naar huis gegaan. De volgende dag moest ik werken maar gelukkig vond een collega het gezellig om de middag met Tamar door te brengen. De twee opvolgende dagen was ik wel vrij gelukkig.

We zijn naar Miribelle gegaan en hebben daar lekker in de zon gelegen en uiteraard gezwommen. Ik heb Tamar kennis laten maken met de apero en het uitgaansleven van Lyon. Het was een gezellige aangelegenheid.

Even tussendoor, wisten jullie dat ze in Frankrijk werken met een ander toetsenbord? De A en de Q en de Z en de W zitten bijvoorbeeld andersom. De punt en het vraagteken zitten ook op een andere plek. Tijdens het schrijven van dit verslag op mijn Nederlandse toetsenbord maak ik heel veel fouten met typen omdat ik het Franse toetsenbord van werk gewend ben. Maargoed, dat terzijde.

We zijn ook een paar keer uit eten geweest. Het eerste restaurant was in Vieux Lyon. In een heel klein gezellig straatje met allemaal restaurantjes zaten we gezellig buiten te dineren. Het was echt heel erg lekker en ik hoorde later van collega's dat dat hun lievelingsrestaurant is omdat het zo lekker is. We hadden het dus goed uitgekozen. Ook zijn we bij een Italiaans restaurant gaan eten in Vaise (de buurt waar ik woon). Het eten daar is echt zo lekker. We hadden carpaccio vooraf, allebei een grote pizza, die echt heerlijk was, en als desert creme brulee en een chocoladetaartje met vloeibare chocola in de binnenkant. Heeerlijk!

We zijn daarnaast nog naar het zuiden van Lyon gegaan, daar waar de Saone en de Rhone in elkaar opgaan. Was mooi om te zien, zie mijn profielfoto op whatsapp!

De tien dagen met Tamar zijn snel omgegaan en het was fijn haar weer te zien. Voor nu is het weer aftellen tot ik weer in Nederland ben. De laatste drie weekjes zijn begonnen. Ik heb het voor nu gelukkig nog heel leuk en mag nog even genieten voordat ik jullie in Nederland weer lastig kom vallen.

A plus!

  • 05 Augustus 2015 - 17:29

    Oma En Opa Ben:


    Hallo lieve Nick,
    Wat fijn dat jullie het zo leuk hadden toen Tamar er was. Dat kon ook niet anders hè als je de liefde
    weer vast hebt . Fijn zo,n onderbreking in je vakantiewerkbaan. Nog 3 weken en dan mag je ons pesten hoor. Tot dan met veel liefs van je Oma en Opa Ben.

  • 05 Augustus 2015 - 18:21

    Hemmie Lensink:

    Hoi Nick leuk dat je meisje er een paar weekjes was.Nick ik heb die verslagen altijd met veel plezier gelezen.Nou Nick geniet nog even en tot over 3 weken groetjes Ome Hemmie

  • 05 Augustus 2015 - 23:40

    Tineke Verbaan:

    Hi Nick,
    Toppie dagen gehad met Tamar samen begrijp ik. Leuk man!
    Nu nog 3 weekjes er tegenaan en je bent weer in ons eigen kikkerlandje.
    Ik zie je straks toch weer graag door het raam voorbij lopen hoor. Lekker vertrouwd weer.
    In ieder geval nog een hele fijne tijd gewenst en tot dan!

  • 06 Augustus 2015 - 08:19

    Oma En Opa Verbaan:

    Hallo Nick je verslag weer gelezen het lijk meer op een vacantie dan werken
    maar we gunnen je het van harte leuk dat tamar geweest is
    nog twee en halve week dan ben je wer thuis
    wij willen je graag weer even zien groetjes
    van oma en opa

  • 06 Augustus 2015 - 09:15

    Mar:

    Hoi Nick,

    Ik heb ook van Tamar gehoord dat jullie het zo leuk hebben gehad. Fijn hoor. De tijd vliegt om. Voor je het weet zitten we gewoon weer een kopje koffie samen te drinken ;) en moet ik weer pannenkoeken bakken....

    Maak je zelf nog wel eens eten of ga je nu steeds naar die lekkere restaurantjes. Ik zou het wel weten haha.

    Nick, nog heel veel succes de laatste weekjes met je werk en ga nog veel leuke dingen doen. Geniet er nog maar even van.

    Hoop dat je een gezellige verjaardag hebt in Lyon.

    Liefs Mar XXX

  • 06 Augustus 2015 - 20:52

    Marianne Vingerling:

    hoi Nick, leuk om weer eens wat van je te lezen!!je schrijft zo leuk. Heerlijk dat je zo genoten hebt van het bezoek van Tamar. nog eventjes en je bent weer thuis en weer een ervaring rijker. veel plezier nog in het mooie Frankrijk en tot ziens in Nederland.
    knuffel van Marianne

Tags: Tamar, Uiteten, JWZ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 15 Nov. 2012
Verslag gelezen: 2191
Totaal aantal bezoekers 21658

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2022 - 01 Maart 2024

Noorwegen

16 Mei 2015 - 24 Augustus 2015

Werken bij de ANWB in Frankrijk

17 November 2012 - 17 Maart 2013

Stage Mauritius

Landen bezocht: