Periode 22-28 augustus - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Nick Lensink - WaarBenJij.nu Periode 22-28 augustus - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Nick Lensink - WaarBenJij.nu

Periode 22-28 augustus

Door: Tamar

Blijf op de hoogte en volg Nick

31 Augustus 2022 | Noorwegen, Oslo

Nick zijn eerste werkweek is van start gegaan. Hij is dus weg, dat zal wel wennen worden.

Voor mij meer motivatie om zelf werk te gaan zoeken. Het internet staat vol met allerlei vacatures, maarja het moet wel bij je passen. Ik spreid mijn kansen en reageer op meerdere vacatures. Voordat ik het weet is het alweer lunchtijd en roept de zon die het appartement in schijnt. Als ik eenmaal de gedachte heb om naar buiten te gaan, doe ik dat dan ook! Zoals mijn moeder altijd zegt: elke dag even naar buiten en bewegen, dan slaap je ook lekkerder. Oke mam, je hebt helemaal gelijk! Vrijwel elke dag ging ik naar het dichtstbijzijnde park, zocht ik een zonnig plekje op, en ging ik lezen. Daarnaast ging ik vaak een stukje wandelen en/of fietsen.

Ik ben begonnen met Harry Potter deel 1 te lezen, op aanraden (en aandringen) van Nick. Maar dan wel de Engelse versie! En eigenlijk vind ik het heel leuk om te lezen!

Tja, nu als huisvrouw ben ik aangewezen op de boodschappen en het koken natuurlijk. Gelukkig is er een Rema 1000 vlakbij. Toen ik daar laatst was hoorde ik twee meiden Nederlands praten! Ik dacht nog, leuk misschien aanspraak. Maar toen ik mij omdraaide zag ik twee..tja .. aparte figuren staan.. snel doen alsof ik ze niet heb verstaan en doen alsof ik een Noorse inwoner ben!

Waar ik ook elke ochtend mee begin en wat vrijwel heel de dag doorgaat, is checken of er een nieuw appartement beschikbaar is. Dit gaat via Finn.no. Als er iets nieuws op staat check ik eerst of het wel OK eruit ziet, welke locatie het heeft en vrijwel altijd stuur ik een berichtje dat ik het appartement zo onwijs mooi vindt en dat het zo goed bij ons past, soms waarheid, soms voor de goede hoop dat we uitgenodigd worden voor een bezichtiging. Want we hebben gemerkt dat de huur niet alleen hoog ligt, de appartementen zijn ook nog eens supersnel weg!

Uiteindelijk hebben Nick [e-38] ik elke dag wel 1 bezichtiging gehad. Wat ook leuk is, want je fiets door heel de stad en je komt overal en nergens! Een goede manier dus om te stad te verkennen!

Tijdens deze bezichtigingen spreek je natuurlijk met de inwoners van Oslo. Het zijn namelijk bijna wel altijd particulieren die hun eigen huis dus verhuren, net als Nick in Nederland doet. Blijkt een van die huiseigenaren een arts te zijn in Oslo. Ik vertelde dat mijn zoektocht naar een baan als verpleegkundige lastig is, omdat altijd in de vacature staat dat je de Noorse taal vloeiend moet spreken. Hij keek lichtelijk verbaast en zei dat hij ging kijken wat hij kon doen voor mij. Dit omdat er een onwijs te kort is aan zorgpersoneel en hij niet kon geloven dat er niets voor mij te doen zou zijn...Hopelijk komt hier wat uit!


  • 31 Augustus 2022 - 17:54

    Mar:

    Lieve Taam

    Leuk verslag. Lekker bezig jij in Oslo. Die baan komt er ook wel. Geen stress.
    Die huizen bezichtigen lijkt mij idd ook heel leuk. Maar jammer dat er nog steeds niet 1 gevonden is. Heerlijk dat het nog steeds mooi weer is. Goed dat je dan lekker naar het park gaat. Geniet er maar van. Trouwens, ik vind die foto dat jullie F1 kijken met Max helemaal leuk. Hahaha.

    Dikke kus

  • 31 Augustus 2022 - 18:54

    Metha:

    Ha ha Tamar,
    Moest erg lachen om je verslag…toch leuk dat ik nog in je gedachten ben schat!

  • 31 Augustus 2022 - 18:57

    Metha:

    O vorige berichtje kwam niet helemaal over..
    Ik schreef ook nog dat het allemaal heerlijk klinkt en huis en werk vast goed komen!!( wie wil jou nou niet in dienst hebben ?

  • 31 Augustus 2022 - 20:52

    A. Smit-in ‘ Veld:

    Leuk verslag Tamar, goed hoor, oma is trots op je,!Ben ook benieuwd of je gauw een geschikte baan vindt, succes lieverd.Doe de groeten aan Nick .liefs van oma en opaA.

  • 01 September 2022 - 20:28

    Jolanda:

    Hoi Tamar,heel leuk verslag heb je geschreven.
    Veel succes met het zoeken van een baan en een woning.
    Doe Nickje de groetjes van ons.
    Liefs Hans en Jo xxx

  • 01 September 2022 - 21:33

    Tineke En Dirk:

    Leuk Tamar, om je te lezen. Zal idd. Gek zijn nu Nick aan het werk is. Huisvrouw zijn is voor jou ook nieuw. Wel lekker naar buiten nu het weer nog meewerkt. Veel succes met het vinden van een baan en appartement

  • 03 September 2022 - 13:43

    Elize :

    Wat een leuk verslag ik zie het helemaal voor me! Hopelijk vinden jullie snel een geschikt appartement!!
    Kijk nu al uit naar het volgende verslag.
    Dag lieverds

  • 03 September 2022 - 14:04

    Ton En Edith:

    Leuk verslag Tamar! Die baan komt vast wel goed. Wij kijken al uit naar het volgende verslag.

  • 06 September 2022 - 10:37

    Peter En Ineke:

    Hoi Tamar. Leuk om zo op de hoogte gehouden te worden van jullie ervaringen daar. Noorwegen is een erg mooi land. Wij hebben een aantal jaren geleden rondgereden tussen Bergen en Trondheim. Fantastisch. Begin augustus waren we ook weer een paar dagen in Trondheim en omgeving. De prijzen zijn wel enorm gestegen sinds de laatste keer dat we er waren. Dat zullen jullie ook wel merken. Maar ja, zodra jij je baan hebt speelt geld geen rol meer. Haha! Succes ermee, veel plezier en groeten aan Nick.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 15 Nov. 2012
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 21649

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2022 - 01 Maart 2024

Noorwegen

16 Mei 2015 - 24 Augustus 2015

Werken bij de ANWB in Frankrijk

17 November 2012 - 17 Maart 2013

Stage Mauritius

Landen bezocht: